laden dragonfly#4

• Topicstarter Topicstarter jim2302
  • Startdatum Startdatum
J

jim2302

Guest
hoi
ik heb net een dragonfly#4 gekocht, en in de boekjes staat dat ik de accu moet laden voor een duur van 2,5 uur.. 8O
klopt dit..want hij wordt zo heet dat ik er bijna een ei op kan bakken en
dat lijkt me net iets te veel denk ik...
:P
Iemand een idee hoe lang de accu aan het infuus moet?
:D :D :D
Bedankt!!

Hoi Jim Welkom.

Dan moet je even meer info geven wat voor accu en wat voor adapter je hebt. Ik denk dat je hem zwaar aan het overladen bent.

Volgens mij zit er bij de Dragonfly een accu van 700 mAh. De adapter is volgens mij 300 mA.
Dit zou betekenen dat de accu (700 delen door 300) 2 uur en 20 minuten aan de lader moet.

[Even verplaatst naar accu en laad techtniek]

om precies te zijn..
Battery 700 NiMh 8,4V
dus dat zou wel kloppen dan denk ik ..2 uur en 20 minuten.
:) :)

Maar volgens mij geeft die lader ook 15 V en de accu is 8,4 , niet dat ik er verstand van heb maar volgens mij is die standaart adapter dus 2 keer te zwaar.
Ik ga die accus dus ook laden met mijn computer lader :wink:

de lader die bij mijn dragonfly #4 zit..is 12 volt.
:)
vindt de handleiding die bij de heli zit ook best wel onduidelijk.. :evil:
is er geen Nederlandse te vinden ergens..?
Ben hier al druk aan het zoeken maar helaas nog niet gevonden.
:cry: :cry:

Zie daar zou je toch iets beters voor in te plaats kunnen kopen , voor 30 euro heb je al een multiplex 800dc multicharger die processor gestuurt met delta piek nimh en nicd accu's laad met 0,1 -5 A ben er zelf erg te vreden over.

Die adapter is 12V omdat hij anders niet voldoende stroom door de accu kan jassen om hem snel te kunnen laden. Ook een computerlader zal er een flink hoge spanning op zetten als hij snel gaat laden.
Die spanning is dus het probleem niet! Het probleem is dat die meegeleverde lader niet stopt met laden als de accu vol is. Jij moet dus die lader in de gaten houden en als je merkt dat de accu snel warmer wordt de accu van de lader halen. Laat je hem er te lang aan hangen dan zal de accu inderdaad heel erg warm worden en dat vindt hij niet fijn.
Met andere woorden je MOET er bij blijven als je de accu laad anders is een plof niet ondenkbaar. Als je accu (te) vaak erg heet wordt zal hij ook snel naar de knoppen zijn. Lees bij de modelbouw FAQ de stukjes over de NiCad en NiMH accu's eens door.

Back