Laden hyperion 4s met ultramat 16

• Topicstarter Topicstarter Bennybon
  • Startdatum Startdatum
B

Bennybon

Guest
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn nieuwe accu de hyperion VX 4s 35oo mah op een hogere laadstroom kan zetten?
Deze accu moet je kunnen laden op 4c maar de ultramat 16 kijkt naar het vermogen en houd automatisch 1c aan dus laad met 3,5 A
De lader kan tot 8000mah aan, moet ik nu om bijvoorbeeld op 2c te laden het vermogen op 7000 mah zetten??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb speciaal een vx gekocht vanwege dat je deze snel kunt laden.

Gr. Benny

Je kan inderdaad de capaciteit hoger invullen dan de werkelijkheid. Sommige laders kan je ook al met 2c instellen. (dus dan is de beperking veranderd.)
De accu spanning altijd werkelijk opgeven. Dat is voor de lader erg belangrijk.

Houd er rekening mee dat je lader ook maar een beperkt vermogen heeft.
Voor als je voeding van 12V gebruikt: 80Watt
Voor als je voeding van 230V gebruikt: slechts: 50Watt
Graupner Online-Shop
50Watt is zorgt voor een Lipo van 4s voor een maximale laadstroom van 50/16,8=3A.
De maximale laadstroom vanaf 12V mag je zelf uitrekenen... ;)

Je zal inderdaad de capaciteit omhoog moeten zetten met deze lader. Helaas helpt dat niet zoveel omdat je lader niet veel meer kan. Een betere lader is een alternatief.

Ik zit met hetzelfde, klopt het dat de lader dan als volgt ingesteld moet worden:

3500mah
7a (is wat de lader nagenoeg max trekt) ofwel laden met 2c?

Zeg ik dat goed zo?

En hij levert max 50 of 80 watt, zoals gezegd. Met 7A laden kan dus maximaal met 2s (50 watt) of 3s (80 watt). Daarom ook het advies om een betere lader aan te schaffen.

Ik heb dit dilemma ook gehad. Als je met accu's vanaf ongeveer 4s wilt werken, weet je dat deze lader je beperkt en wat meer geduld moet hebben.

Back