laden lipo,s van esky honeybee fp

• Topicstarter Topicstarter ambush
  • Startdatum Startdatum
A

ambush

Guest
hey

ik heb gister de accu,s redelijk leeg gevlogen (ging voor de 1ste egt goed en was tijd vergeten).
pas toen ik merkte dat ik egt bijna volgas moest geven om goed testijgen ben ik gestopt.
dus hij was net niet zo leeg dat hij niet meer omhoog kwam.
maar nu heb ik 2 van de 4 lipo,s die ik heb aan de 2 laders liggen
en dat liggen ze al vanaf dik kwart voor 8 / 8 uur.
lipo,s nog niet vol normaal duurde dat egt hoogstens een uurtje meestal minder.
kan het nu zo zijn dat de lipo,s stuk zijn ?

ohjah nu ik tog een topic heb... mijn 2nd vraagje
als ik op boom hoogte vlieg en ik verlaag toerental om tezakken kan ik nooit de heli stabiel houden .
lijkt alsof hij in een soort van stall gaat zoals bij vliegtuigen.
en dan gaat hij in een soort van spiraal naar beneden.
zelf denk ik dat door het verlagen van toerental de paddels teweing vaart maken om goed tekunnen stuuren .
ik maak steeds mij iegen flybars van zelfde lengte en dikte als orgineel en werkt goed.
maar wat als ik ze nu langer maak zodat de paddels in principe harder draaien .
zou dit werken of helemaal niet aan beginen??

gr kenneth

Investeren in een goede "snellader".
Heb zelf een low-budget Robbe 8560 (< 50 euro), kan tot 4 cellen aan en max laadcapaciteit 3A. Apparaat laat zien wat het voltage is en hoeveel erbij gaat. Laadt een stuk sneller dan de meegeleverde knakenladers,

LiPo's zijn leuke accu's vanwege snelle ontlaadcapaciteit maar moeten al vrij snel naar het afvalpunt.

Dat 2e probleem ligt aan de lage headspeed van FP's.. niks aan te doen.. schuin naar beneden aan komen vliegen werkt nog het best(vereist wel oefening) Paddels hebben er niks mee te maken.. t gaat om het rotortoerental.. andere flybars maken de heli alleen maar stabieler/minder stabiel.

Flying bastard, snel naar het afvalpunt? ik heb hier een stuk of 4 10 dollar turnigy' lipo's liggen hier met elk zoon100+cycles erop, en ze zijn net zo goed als de nieuwe die ik vandeweek binnen kreeg...

Flying bastard, snel naar het afvalpunt? ik heb hier een stuk of 4 10 dollar turnigy' lipo's liggen hier met elk zoon100+cycles erop, en ze zijn net zo goed als de nieuwe die ik vandeweek binnen kreeg...

Wellicht heb ik de eerste 4 accu's mishandeld met standaard laders (0.5A) en vlieguren willen maken. Alle accu's geven nog wel 3.8V aan na gebruik, maar mag blij zijn als ik er nog 400 mAh inkrijg.

De laatste 2 aangeschafte zijn alleen met de Robbe snellader geladen, geven meer power, maar worden ook al minder. Laden wel zo'n 500-600 mAh in na gebruik (1000 mAh eencelligen).

ah ok dus het hoort zo om op die manier omlaag tekomen.
dus daar hoe ik mij niet meer druk over temaken.
ik ga binnekort eens wat langere flybars maken kijken of er veel verschil in zit kwa stabilitijd.

maar ik heb net naar de 2 accus gekeken en 3x raden .. na 3 uur laden nog niet vol.
wat ik wel raar vind is dat er totaal geen warmte in de accu,s zitten.
wel de lader maar accu is gewoon koel.
wat moet ik hier nu mee ?? meten ?? door laden?? nieuwe kopen??

gr kenneth

Meet even op de balanceerkabel of alle cellen nog goed zijn. De twee draadjes naast elkaar zijn steeds van één cel. Dus als er vier kabeltjes aanzitten, zijn 1 en 2 van heet eerste pakket, 2 en 3 van het tweede, en 3 en 4 van het laatste pakket. Meten kun je met een multimeter op de gelijkspanning (V=)-stand.

ahhh ok maar goed dat je het zegt ik zou op een andere manier gemeten haha .
hebben haha ik zal morgen 2 of 3 accu,s meten .
dan laat ik het wel weten hoe of wat

gr kenneth

edit..

wat een wonder na 3 en half uur is 1 van de 4 accus vol (ook maar even meten morgen haha)

heb vandaag de 4 lipo,s gemeten hier kwam ik op uit

accu 1 = 3x 4,1
accu 2 = ''
accu 3 = ''
accu 4 = 3x 3,5 /is niet 100% vol geladen denk ik

alle cellen zijn gelijk
en 3x 4,1= 12,3 klopt dit wel ? hoort het niet 11,1 volt tezijn?

Er wordt altijd gerekend met 3.7v per Lipo, dat levert hij onder belasting dacht ik, die 4.1 is onbelaste spanning. En 3 keer 3.7v = 11.1v.

ach ok .
dus conclusie 3 uur wachten op 1 volle accu is normaal met die gebak laders ...

nouw deze kan dicht ik ben geholpen thnx...

gr kenneth

btw over die flybars langer maken als ik ze heb en gevlogen zal ik wel nieuwe topic aan maken en vertellen of het werkt of niet

Of 3 uur normaal is waag ik te betwijfelen. De meeste laders laden met 1C of iets meer. 1C betekent dat de laadstroom gelijk is aan de capaciteit van de accu's dus een accu van 1200 mAh wordt dan met 1200 mA laadstroom geladen en zou in theorie in 1 uur vol zijn. In de praktijk is het iets anders en duurt het meestal langer, maar 3 uur betekent of dat je lader een erg lage laadstroom levert, of er is iets mis met lader en/of accu's. Heb je geen handleiding bij de lader zodat je kan nakijken met welke stroom hij laadt?

ik heb de Handleiding erbij gepakt en zitten neusen .
dit staat over het laden.
the green charge indicator will turn steady grean once the battery is full charged.
pleace take of the battery from charger it wil discharge automaticly if not disconnected in time.
and rechage as the singel cell voltage is less then 4.15 until fully charged.
the proses repeats if not disconnected.

maw. laat je uhm telang liggen zal hij leeg lopen en op nieuw opladen .
dus denk dat ik steeds op verkeerde moment controleerde

gr kenneth

ps ik was de handleiding wat meer door ut spitten en zag dat je kon kiezen tussen mode 1 en mode 2 op de zender en wat blijkt.
ik vlieg op geen van beiden.
het zit zo op de zender 1= aileron 2= elevator 3= trothel 4= rudder
down=normal up= reversd
mode 1= down down up up
mode 2= down up down up
ik heb up down down up

totaal anders dus
maar voor mij vliegt de heli goed

in de handleiding staat ook als je de elevator naar voor drukt.
moet de staart omlaag en neus omhoog
dit lijkt mij totaal zinloos of vlieg iedereen?
zo bij mij is stick naar voor is heli naar voren(neus omlaag staart omhoog)

Elevator is normaal gesproken zo: naar boven duwen van de stick betekent de neus naar beneden (heli gaat vooruit), naar je toe halen van de stick betekent neus omhoog (heli gaat naar achteren)

Misschien is de huidige instelling van je zender voor jou lekker, zal dan wel mode 3 of 4 zijn, die zijn wat minder bekend, maar bestaan ook. Maar het nadeel is als je later een andere heli neemt waar je alleen de keuze hebt tussen mode 1 en 2, je weer zal moeten wennen aan de andere stickbezetting. Dus wil je verder, dan is het aan te raden te kiezen voor mode 1 of 2 als je standaard-mode.

zoals jij het zegt het ik het ook
ik heb het gewoon zoals het hoort met ruder en thother op links en aileron en elevator op rechts

ik heb even van de site de manual gedownload en wat blijkt in de mijne zitten wat druk fouten in met onderandere de elevator richtingen door elkaar gehaald

en wat betreft de instellingen van zender kwa modes meschien zitten de servos stekkers verkeerd om ofzo.
maja het maakt niks uit hij beweegt zoals hij moet als hij op is ga ik wel een hk 600 hallen of iets in die richting maar daarover later meer

deze kan dicht.. thnx guys

Back