laden met de graupner duo plus 30

• Topicstarter Topicstarter juan30
  • Startdatum Startdatum
J

juan30

Guest
Beste acculaders :lol:

Ik heb dus de ultra duo plus 30 maar ik snap iets niet :?
Als ik een NiCd batterij pack laad van 6V en van 1800mah zet ik de lader op manueel NiCd met een laad vermogen van +_1,5A na 20 minuten slaat hij netjes af. maar er staat dan maar 650 mah in het display met 7,4 V. Maar de batterij pack kan 1800mah hebben, hij moet toch tot zelfs over de 1800 mah gaan?

klopt dit wel??? ik kan het ook fout hebben hoor maar ik denk dat jullie er meer verstand van hebben.

alvast bedankt

Als de lader ziet dat hij vol is slaat hij af. Dat hij er na 20 min 650 in laad kan kloppen, na 1 uur zou het 1500 moeten zijn (met 1,5A laadstroom). Het kan zijn dat de accu vol is. Dan slaat hij ook af. Ontlaadt de accu eens en kijk hoeveel eruit gaat. Dan weer opladen. Doe dit 2 keer en als hij na het ontladen nog steeds 650 ipv 2000 ofzo erin laadt is er iets mis ergens.

Ongelooflijk wat een snelle reactie bedankt hiervoor.

Ik ga nu de accu ontladen en opladen en hou precies bij wat er op het display staat.

je hoort van me

Zo daar ben ik weer ik heb de batterij pack 2 keer ontladen en opgeladen. hier de gegevens.
1ste keer ontladen met 0,5 A tijd van 75:33min en een capaciteit van 653 mah.
1ste keer opladen met 2A tijd 23:44min en totaal 800 mah.
2de keer ontladen met 0,5 tijd 81:07min en totaal 696mah
2 de keer opladen met 1,5A tijd 34,08min en totaal 864mah heeft hij er in "gepompt".

nog steeds geen 1800 mah is mijn pack soms niet goed meer???

Het lijkt er inderdaad op, dat dit accupakket bij het chemisch afval gedeponeerd kan worden.

Je kunt nog een keer met het automatische laadprogramma kijken wat er dan gebeurt. De lader begint dan met lage laadstromen en bouwt deze langzaam op. Als de laadstroom daarna na enkele minuten laag blijft (< 2 Ampere) heeft het accupakket een dermate hoge inwendige weerstand, dat het eigenlijk niet meer bruikbaar is.

Ik zal het automatische laadprogramma proberen. effe kijken wat hij doet. tot zo

Ik ben net klaar met het laden. maar ik denk dat hij overleden is.

Eerst weer netjes ontladen!!!!
dan de NiCd-automatisch gebruiken.
Hij begint idd met 0,1 en bouwt het op. maar nu komt het, hij slaat weer uit maar nu al bij 161 mah na 17 min.

Dat word weer nieuwe kopen :( daar gaan weer de euries :D

Hoe hoog kwam de laadstroom? Dit geeft namelijk ook een redelijke indicatie over de conditie van de accu: hoe hoger de laadstroom wordt, hoe beter de accu is.

Tevens moet je ook kunnen zien, dat aan het eind de laadstroom weer lager wordt. Gebeurt dit niet, dan is er een verstoring in het laadproces: instabiele voeding/slechte kontakten in de laadsnoerstekkers/slecht kontakt in het accupakket (puntlassen of soldering slecht).

Bewaar het pakket nog even ! totdat je gezien hebt dat een nieuw pakket wel goed gaat.

Corrien de laadstroom had ik op 1,5 ingesteld met het automatische programma. hij begon met 0,1 en stopte bij 0,5. terwijl hij toch tot 1,5 moest?

heb gister een nieuw pakket gekocht 6V 1900mah, direct geladen en wat denk je?? hij is tot 1854mah gekomen, ik ben weer een blij mens. vanmiddag ga ik weer racen. bedankt allemaal voor de reacties.

Hmm; wil je me even uitleggen wat "uit de pas" betekend?? misschien kan ik er nog leven in krijgen!! voor een reserve accu..

Wanneer sommige cellen voller zijn dan de andere. Bij het laden zijn de vollere cellen eerder vol, de spanning zakt wat, en de lader kan afslaan.

Even kijken of de spanning per cel veel verschilt. Niet dat dit duidelijk aangeeft hoe vol een cel is (zeker niet onbelast) maar het geeft wel een redelijke aanduiding hoe vol ongeveer.

Back