laden met ultramat 14 op de camping.

Hallo,

ik heb altijd het probleem gehad op de camping dat ik soms mijn accus niet op kon laden omdat we geen 220V hadden :| :roll: maar de eigenaar van de camping zou er deze winter wat aan doen, maar de eigenaar kennnende zal dat nog wel even duren :roll: . maar mijn vraag is als ik de ultramat 14 koop en ik wil dan mijn accu's op laden en ik heb maar 200 volt of nog minder :( hoe kritish is dit , en is het dan wel mogelijk of kan ik dat vergeten en moet ik nu een abbo nemen op het langs gaan bij de eigenaar en zeuren om gewoon continu 220? :evil:

Groetjes rowan, :wink:

op een camping ben je nooit echt zeker van 200 of 220 - tenminste toch niet op de campings die ik aandoe.
Ben je met de wagen? Waarom niet gewoon opladen aan de autoaccu?

Patrick

heey,

omdat mijn vader is zeil gek en hij is bijna elke dag van sochtends tot savonds weg
dus dan heb ik de auto niet tot mijn beschikking en ik sta met een stacaravan op een camping en voorin hebben ze wel 220 maar hij heeft hele dunne kabels liggen en wij zitten achteraan op de camping (in de rust met minder stroom :lol: )

groetjes rowan

Waarom ga je dan niet even langs een autosloperij en koop je voor een paar euro een oude accu ?
dan kan je daar je lader op aansluiten.

volgens mij zijn er ook een aantal laders op de markt die elk voltage tussen de 110 en 230 aankunnen, misschien kun je daar naar zoeken

hmm dat is wel een goed idee ik heb nog wel een 12 volt accu staan als ik die oplaad en mee neem naar de camping en hem alleen gebruik als het echt nodig is omdat er minder is dan 220 :)
bedankt , dit is de oplossing tot nu toe met die accu :D als er niets anders komt verder dan is dit gewoon DE oplossing tot die eigenaar wel gewoon 220 continu geeft achter op de camping.

Groetjes Rowan, :)

De lader heeft een switched power supply wat betekent dat ondanks de ingangspanning de uitgangsspanning op een vast niveau regelt.

accu's op vakantie 8) :

ik deed t zo..
Tamiya tb-02 en tamiya DF-03 mee achterin onze bus..
oudere accupacks VOL mee.
extra autoaccu VOL mee
de autoacculader mee en me Robbe 12v lader mee.
spareparts mee.. (you never know)

was een week naar belië (ardennen) geweest met 3 vrienden van me..
hadden op die camping wel 220V aansluiting bleek naderhand maar dit was geen probleem.. autoaccu kun je aantal ladingen doen en had de acculader mee.. aangezien er geen mooi wegdek was heeft de tb-02 nooit gereden..
df-03 heeft zijn diensten weer bewezen.. ardennen is gewone 1 groot crosslandschap :D maar op een gegeven moment maakte ik een flinke crash (van een heuvel afspringen van een meter of 3 hoogte en vol op een omgehakte boomstam knallen..) waarbij voor diff en boemplaat volledig doorgescheurd en vern**kt waren.. was tegen het einde van de vakantie en had toen al een andere (NIEUWE vorige was 2e hands) df-03 op komst dus kon er nog om lachen want hij is in ieer geval goe gebruikt.

Back