Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hallo,
Ik ben mijn zender nu aan het opladen zoals hierboven is uitgelegt en nu na 10u laden ziet het schermpje van de lader erzo uit:
C 1991mAh
11.74V
0.20A
Moet de lader niet stoppen bij 1700mAh en 9.6V
of zie ik dit verkeert?
mvg.
Wanneer moet ik hem dan uitzetten?
na 10-12u of bij een bepaalde mAh?
.
Hoi Rry
Die c1991mA op de lader zou moeten zijn wat de lader er totaal aan mA's in je accu heeft kunnen stoppen. De 0.20A op de display is waar hij op dat moment nog mee staat te laden. Dus als je ingestelt had dat je met 1700mA begon dan zal de lader na verloop van tijd als de accu vol raakt de ampere's verlagen.
Als hij in totaal 1991 mA in de accu heeft zitten dan was je accu waarschijnlijk heel heel erg leeg en dat is dan ook weer raar want de MX12 geeft na ongv. een halve accucapaciteit aan dat de batterij leeg is en de zender stopt dan...dus hoe de accu zo leeg heeft kunnen raken ?
Als mijn zender aangeeft dat de accu leeg is en ik laad deze vervolgens op m'n lader dan kom ik zo rond de 800 a 900 mA wat hij er dan weer instopt.
Dus als je ingestelt had dat je met 1700mA begon dan zal de lader na verloop van tijd als de accu vol raakt de ampere's verlagen
Hallo AVS,
Zelfs als je een volle accu aan de lader hangt en je gaat met 1/10 capaciteit laden dan zal je zien dat de lader er steeds maar meer blijft instoppen.
Dit is begrijpelijk want de accu is eigenlijk aan 't overladen.
Dit overladen kan echter weinig kwaad zolang je niet overdrijft of de accu niet te warm wordt.
Ik veronderstel dat jij je accu met een deltapiek/snellader oplaadt en met een laadstroom die 1/2 of meer van de capaciteit van de accu bedraagt?
Dan zal de lader inderdaad automatisch uitschakelen als de accu vol is.....
Nee, bij een Ni** laadprogramma blijft de laadstroom konstant (CC= constant current oftewel konstante stroom methode). Bij Lipo is dit wel zo: als de max spanning bereikt word, gaat de stroom dalen: CC en daarna CV(= constant voltage) methode. Ni** en Lipo worden dus op een verschillende manier geladen.
Daarbij ga ik er vanuit dat Rry de laadstroom op 200 mA had ingesteld met de bedoeling van 10 u te laden. Vergeef me als dit niet zo is....
Rry: let gewoonweg op de uren. Een lege accu een uurtje of 10 aan de lader en dan is het wel goed. Omdat jij laadt met 200 mA en dat meer is dan 1/10 (170 mA) is 10 uur ruim voldoende....
hallo,
Kan je een kabeltje kopen zodat ik de accu rechstreeks kan laden of moet je dit zelf maken?
En als ik het goed begrijp, moet ik de lader niet meteen afzetten als hij boven de 1700mAh gaat?
mvg.