Laden van 5000mAh 2S 30C Lipo Pack, problemen

• Topicstarter Topicstarter Bakker
  • Startdatum Startdatum
Heb nu de ultramat 14 en robbe balancer.
Heb de accu's nu 2x opgeladen, maar heb de accu's net uit mijn auto gehaald en wilde ze opladen, echter reageert de ultramat 14 niet meer.
De balancer knippert even met 2 rode lichtjes, aangevende dat het een 2 cellen lipo is, dat klopt.
Daarna stel ik de ultramat 14 in en verbind ik daarna de balancer met de lader, normaal springt de ultramat dan verder en geeft ook aan dat er 2 cellen inzitten.
Echter hij springt niet verder, hij blijft op het invoeren van de Mah staan, dat knippert.

Beide accu's kan ik niet laden, en heb het ook met mijn andere ultramat 14 geprobeerd, zelfde resultaat.
Weet iemand waar dit aanligt?

Batterijen

Hallo,

Ik heb ook wel een vraagje over batterijen en misschien wel een stomme.
Ik heb een Acme Raptor auto. hier een linkje Raptor | Portecenter
In deze auto zit een 1 x 11.1V 1800 mAH Li-PO batterij.
Kan ik ook ook zonder aanpassingen een hoger ampere instoppen, mits deze batterijen uiteraard al bestaan. Ik wil hier een langere rijtijd mee bereiken kan dit?

kan je beter voor hyperion met ingebouwde balancer gaan , die kunne ook makkelijk alle types cellen laden , en met de laad programmas per pack kan je niet erg veel fouten maken
al die externe balancers werken alleen meer kabelfouten in de hand .

Ja ik zou op dit moment ook niet geld uitgeven aan een lader waar de balancer niet inzit.

De Hyperion laders zijn erg fijne laders. De Ultramats heb ik nooit zo denderend gevonden.

Heb het ondertussen al gevonden, het bleek dat de zekering van de balancer kapot was.
Nieuwe erin en het was weer gaan met die banaan!

Ik heb nog een ultramat 14 met losse balancer maar gebruik die niet meer. Heb nu de iCharger 208B+ Op RCGROUPS is daar een draadje voor,350W bij maximaal 8s. Ik ben ook Hyperion fan maar deze lader is kleiner en heeft meer vermogen......

.................Als voeding heb je een 12 (13,6) Volt gestabiliseerde voeding nodig. Een (auto)acculader is niet bruikbaar. Een 10 Ampere type is zeker aan te raden.
Beetje laat, en misschien ietsje off-topic, maar waarom moet er een gestabiliseerde voeding aan; veel laders hebben een breed ingangsvoltage, in de range van 11-18 Volt vaak; dus waarom moet er dan een [dure] gestabiliseerde voeding aan.
Zou dit uitgelegd kunnen worden; of als dit al eens behandeld is, een linkje misschien?
Bedankt!
Cor

wat is er duur aan een gestabiliseerde voeding?? paar elco's meer is het niet.

Het is puur om de stroom pieken op te vangen.

een pc voeding is al gestabiliseerd.
ik ken eigenlijk geen ongestabiliseerde voedingen meer behalve trafos maar dat is wisselspanning

..........paar elco's meer is het niet.

Het is puur om de stroom pieken op te vangen.
Dat is volgens mij geen stabilisatie, maar puur en alleen een afvlakking.
Een gestabiliseerde voeding heeft volgens mij een heel nauwe band in spanning output, nagenoeg onafhankelijk van de belasting.
En een paar elco's doen hieraan niets toe of af, ze vlakken alleen de rimpel van het net.
Cor

Back