Laden van de picooZ Lipo....

quote (van mezelf) uit het picoZ topic:

=====================================================================
ik heb de IR-zender van een 9V batterijclip voorzien en deze kan ik via een (geschakelde) netadaptor (9,35V / 1.5A DC)
aankoppelen. Het gekke is dat de IR zender niet aangaat als ik hem aanzet, maar als ik hem aan laat staan
en dan het laadsnoertje van de pico eraan koppel hij wel aangaat en het groene ledje gaat branden.
Ook gaat ie na +/- 20min uit.

strange ?!?!
=====================================================================

Iemand hier een idee...waarom?

mvg, Z

Ik weet het niet helemaal zeker maar ik heb het sterke vermoeden dat de "zenderaccu" en de "ontvanger accu" in serie worden opgeladen. Dus pas wanneer je de laadkabel van je "ontvanger" erin plugt zodat ook die accu geladen kan worden zal er laadstroom gaan lopen en de worden de accu's geladen.
Als het lampje uitgaat zullen de accu's vol zijn of op z'n minst voor 80% vol. Wanneer dit al na 20 minuten zo is zullen of de accu's niet leeg geweest zijn of je laad met een heel erg hoge stroom. Als dat laatste het geval is zal je niet zo lang met die accu's kunnen doen want de meeste LiPo's houden daar helemaal niet van.

hehe Ernst,

Ik vervang gewoon de 6x AA penlites door een netadaptor, maar wat ik wel ff gezien heb,
is dat wanneer je 1 penlite eruit haalt je de zender nog wel "aan" kan zetten (rode led gaat branden)
Dus waarschijnlijk zit er een midden aftakking op die penlites (in serie) zodat er nog een andere spanning
word gebruikt.
Bij het openhalen v/d zender ben ik geen draden meer tegengekomen dan de 2 op de uiterste contacten.
(maar zal nog eens goed kijken ;) )

Wat het laden betreft.... de picooZ accu wordt met +/- 4C opgeladen :P (200mA)

mvg, Z

oops..dus toch een midden aftakking op de helft van de serie geschakelde AA's
(dus 4.5V/3.75V (NiMh))

mvg, Z

Back