Laden van Graupner minishark

Ik heb voor de grap een Graupner mini shark duikbootje gekocht om in ons zwembad rond te varen :D . Nu zit er een aparte lader bij waar 6 c cellen in moeten. ALs ik daar elke keer batterijen voor moet halen dan schiet het ook niet op.

Zou er misschien een manier zijn om hem te laden via mijn robble power peak ultimate?

Zou kunnen, want waarschijnlijk zitter er gewoon NiCad of NiMh in dat duikbootje.
Waar je wel op moet letten is dat sommige computer laders bij het aansluiten of opstarten even hoge spanningen kunnen hebben voordat ze de cellen gemeten hebben. De elektronika kan daar dan niet tegen.

Ook kan het zijn dat er wat onderdeeltjes tussen plug en cellen zitten als laad regelaar (weerstandje, diode). Dan gaat het ook niet.

Als je accu'tjs los koppeld en direct met ultimate verbind moet het geen probleem zijn, maar bij dat duikbootje zit het zeker lekker waterdicht verlijmd?

Kan je niet 6 of 7 nicads gebruiken voor het laden?
Eerst even spanning en stroom meten bij batterij gebruik. De laders werken vrij dom en gaan o.a. uit van beperkte maximaal leverbare stroom van gewone batterij.
Met 6 nicads kan de laadstroom (ondanks lagere spanning per cel) dan al teveel worden.

Ja ik kan niet bij de acu. Er zit aan de voorkant van het bootje gewoon een gat om de plug van de lader in te doen.

Dan acht ik de kans toch klein dat het zonder problemen direct werkt.
Teveel risico op slopen van je elektronica in dat bootje.

als de boot uitgeschakeld wordt met een schakelaar moet het wel werken ;) gewoon met een lage stroom beginnen en kijken hoeveel erin gaat. Zo laad ik die mini autotjes ook :)

pin onderbreekt de electro, werkt als schakelaar ;) ik zou het gewoon proberen. rustig laden kan geen kwaad. Kijk hoeveel spanning je begint en zorg dat het niet teveel oploopt. Dus op 200mAh beginnen enz.

Kan ik de lader niet op automatisch zetten? Wat zou ik moeten kiezen als instelling nicd of nimh>

ik gok NiMh met lage deltapeak. Auto kan wel, als je dunne draden gebruikt wordt de stroom nooit hoog :)

Back