laden van lipo's met ultra duo plus 30 graupner

Vergeet dat upgraden maar. Dit kost exclusief btw en porto € 65,-. Aangezien dit uitsluitend in Duitsland wordt gedaan, kom je in het totaal waarschijnlijk op zo'n € 100.- uit.

Wat daarbij aan de lader verandert? Alles! De oude lader wordt ingenomen en je krijgt een nieuwe.

Het enige spectaculaire verschil tussen de oude en de nieuwe versie is, dat LiMn vervangen is door LiPo en dat er met 1 x c wordt geladen. Zoals Tadango al opgeeft kun je de lader natuurlijk foppen, door de dubbele capaciteit op te geven. Voor een 1500mAh pakket tik je dan 3000mAh in en dan laadt-ie wél met 1 x c.

Als er toch belangstelling is voor zo'n upgrade: je kunt de lader zelf naar Graupner sturen, maar je kunt 'm ook naar de desbetreffende servicedienst sturen. Aangezien deze laatste nu toch deze posting zit te typen kun je via een pb'tje daarover dan verder corresponderen.

Ik werk al een jaar nu met de ultra duo plus 30, nog nooit problemen mee gehad. Capaciteit instellen en lader laadt altijd met 1C, zoals het moet zou ik zeggen.
Lader laten upgraden? welke funkties zou hij dan nog meer moeten krijgen? Ik denk dat hier de vergissing wordt gemaakt met de ultra duo plus II, origineel van huize Schulze (ISL6-330D), die gaat al een paar jaartjes langer mee en kon vroeger nog geen LiPo's laden, maar wel na een upgrade.

Dan heb ik blijkbaar al een upgrade van meer dan een jaar oud, is wel een duitse versie (in Dortmund gekocht), misschien heeft dat er iets mee te maken, want mijne laadt wel degelijk met 1C.

De Ultra Duo Plus 30 heeft 2 jaar geleden een update gekregen, waarbij LiMn is vervangen door LiPo en de laadstroom is aangepast naar 1 x C

twee jaar geleden de Ultra Duo Plus 30 in Dortmund gekocht

meende dat een upgrade mogelijk was. behalve gewoon met 1 C laden biedt de nieuwe versie ook aantal cel detectie als ik het me goed herinner

als er niet meer voordeel is ga ik nog maar even verder met deze

Erik

Back