Hallo Grondpiloten en ander Modelbouwers,
Ik kom er niet meer helemaal uit.
Ik heb een handzender (Walkie-Talkie) welke ik graag met m'n Schultze 330-d zou willen laden.
De zender heeft een NiMH accu van 9,6 Volt en 700mAh.
Waarschijnlijk bestaat deze dan uit 8 cellen van elk 1,2 volt ?
Er is een standaard lader bij geleverd welke laad met 0,15A en 13V.
Ik vermoed dat er in de standaard lader geen automatische afslag ingebouwd is.
Naar mijn idee komt de volledige capaciteit niet tot uiting en bovendien heb ik geen idee waar en hoe ik nu aan het laden ben met de orginele lader. Onladen kan met de zender zelf omdat die bij een laag (1,0 Volt per cel?) voltage uitgaat.
:?: Nu wil ik deze accu laden met de Schultze, echter met welk programma kan ik dit het beste doen?
Met automatisch laden wordt een veel hogere stroom gebruikt, kan dat wel?
Met een lage stroom laden wordt continue geladen zonder stop, en kan ik nog steed m'n oude lader gebruiken...
Met het automatische laad/ontlaadprogramma wordt bij een lage laadstroom dus een lange laadtijd na 4 uur het laden automatisch gestopt!
In het forum heb ik kunnen lezen dat het goed is om NiMH zo af en toe een paar laad- ontlaadcycly te laten ondergaan. Nu dit zou ik graag met de Schultze willen bereiken. KAN dit wel?
HELUPPPPPPPP
Groeten Johan
Keep on Flying!!! :?: 8O
Ik kom er niet meer helemaal uit.
Ik heb een handzender (Walkie-Talkie) welke ik graag met m'n Schultze 330-d zou willen laden.
De zender heeft een NiMH accu van 9,6 Volt en 700mAh.
Waarschijnlijk bestaat deze dan uit 8 cellen van elk 1,2 volt ?
Er is een standaard lader bij geleverd welke laad met 0,15A en 13V.
Ik vermoed dat er in de standaard lader geen automatische afslag ingebouwd is.
Naar mijn idee komt de volledige capaciteit niet tot uiting en bovendien heb ik geen idee waar en hoe ik nu aan het laden ben met de orginele lader. Onladen kan met de zender zelf omdat die bij een laag (1,0 Volt per cel?) voltage uitgaat.
:?: Nu wil ik deze accu laden met de Schultze, echter met welk programma kan ik dit het beste doen?
Met automatisch laden wordt een veel hogere stroom gebruikt, kan dat wel?
Met een lage stroom laden wordt continue geladen zonder stop, en kan ik nog steed m'n oude lader gebruiken...
Met het automatische laad/ontlaadprogramma wordt bij een lage laadstroom dus een lange laadtijd na 4 uur het laden automatisch gestopt!
In het forum heb ik kunnen lezen dat het goed is om NiMH zo af en toe een paar laad- ontlaadcycly te laten ondergaan. Nu dit zou ik graag met de Schultze willen bereiken. KAN dit wel?
HELUPPPPPPPP
Groeten Johan
Keep on Flying!!! :?: 8O