Laden van NMhi packs

• Topicstarter Topicstarter H.roelandt
  • Startdatum Startdatum
H

H.roelandt

Guest
Ik heb het probleem met het laden van NMhi-packs.
Bij een pack van 4500maH krijg ik maar 700ma geladen.
Blijkbaar slaat die deltapiek te snel af.
Als lader gebruik ik een Simprop bi-power special met de standaardwaarden ivm deltapiek.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?

Herman

Sorry for the german answer:

Versuch mal mit1/10c zu laden und ca 12Stunden. Bei hohem Strom kann der Widerstand(ohm) zu schnell steigen

Als je dit doorleest
delta-peak-laders denk dat je er wel wat aan hebt.

"De minimale laadstroom
Om een net zo duidelijke laadcurve te krijgen als in de grafiek te zien is, moet men laden met tenminste 0,5 x C. Dit noemt men versneld laden. De accu is hierbij in een goede 2 uur vol. Kiest men de laadstroom lager, dan geeft de accu een minder duidelijke laadcurve en zal de lader meestal te vroeg afslaan. Het is echter ook mogelijk, dat de lader helemaal niet afslaat. Dit komt dan niet doordat de lader niet goed werkt, maar doordat een te laag gekozen laadstroom een onduidelijk beeld levert.
Samengevat: bij een delta peak lader is de minimale laadstroom 0,5 x C. Bij een lagere laadstroom is er geen betrouwbare afslag mogelijk. Dit geldt voor zowel NiCd- als NiMH-accu's."

Ff mierenneuken.;). het is NiMH en mAh.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik laad meestal op 1h maw in dit geval met 4500maH.
Wat is het maximum dat ik mag laden ?

Als je de verwijzing aanklikt, die snowmansion hierboven geeft (en die ik hier herhaal: delta-peak-laders), krijg je ook antwoord op deze vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back