Hoi,
ik heb een lipo: flight power 6S 4900 Mah.
FlightPower EVO 20 Li-Po Batterypacks
en ik heb een lader: Robbe fun dou power
Van de Goor Modelbouw*::*Accu lader*::*Computer lader*::*Robbe Fun Duo Power
en ik heb een ballancer: Flight power V-balance
en nu kom ik er achter dat als ik in het display kijk van mijn lader. hij niet meer afgeeft dan 3 Ampere. ook als ik hem helemaal leeg vlieg. ik heb de lader goed in gesteld en gezegt wat voor een type battery er aan hangt ( 6 cell 4900 Mah LIPO ) en ik heb daarbij ook ingesteld dat hij maximaal 5 ampere mag laden. want hij kan tot 6,5 ampere zoals je ziet bij de specs.
mijn probleem is dus dat hij niet sneller wil laden dan 3 ampere.
ik moet er nu dus ongerveer 1:35 uur op wachten tot hij vol is. terwijl het met 1c snelheid ( 5 ampere) toch in een uur moet lukken.
er zitten geen beveiligingen op de lader. heb alles geprobeert om er meer dan die 3 ampere uit tehalen tijdens het laden. maar hij blijft daar hangen.
wie weet wat het probleem kan zijn.
kan het aan de lader liggen dat deze maar maximaal 130/90 watt vermogen kan leveren? ( zie specs).
graag verneem ik reactie's
gr. marvin
ik heb een lipo: flight power 6S 4900 Mah.
en ik heb een lader: Robbe fun dou power
Van de Goor Modelbouw*::*Accu lader*::*Computer lader*::*Robbe Fun Duo Power
en ik heb een ballancer: Flight power V-balance
en nu kom ik er achter dat als ik in het display kijk van mijn lader. hij niet meer afgeeft dan 3 Ampere. ook als ik hem helemaal leeg vlieg. ik heb de lader goed in gesteld en gezegt wat voor een type battery er aan hangt ( 6 cell 4900 Mah LIPO ) en ik heb daarbij ook ingesteld dat hij maximaal 5 ampere mag laden. want hij kan tot 6,5 ampere zoals je ziet bij de specs.
mijn probleem is dus dat hij niet sneller wil laden dan 3 ampere.
ik moet er nu dus ongerveer 1:35 uur op wachten tot hij vol is. terwijl het met 1c snelheid ( 5 ampere) toch in een uur moet lukken.
er zitten geen beveiligingen op de lader. heb alles geprobeert om er meer dan die 3 ampere uit tehalen tijdens het laden. maar hij blijft daar hangen.
wie weet wat het probleem kan zijn.
kan het aan de lader liggen dat deze maar maximaal 130/90 watt vermogen kan leveren? ( zie specs).
graag verneem ik reactie's
gr. marvin
Laatst bewerkt: