lader en welk aantal akku's

• Topicstarter Topicstarter chris de groot
  • Startdatum Startdatum
C

chris de groot

Guest
dag mensen,

Ik vlieg al enige tijd maar sinds kort heb ik een trex 600 ESP gekocht met 2 akku's en een te lichte lader. (3 uur voor 2 akku's)
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een goede samenstelling qua lader(s) en het aantal akku's om in het veld een beetje lekker door te kunnen vliegen.
Wie kan mij een goed advies geven.

groet, chris

een icharger 106b+, mss een zonnepaneeltje om je autoaccu bij te laden en minstens 4 accu's voor nonstop vliegplezier....

een icharger klaart de klus in 20min, incl. balancen van een 6c 3000mah.

Hyperion!

Ik zou niet vanuit een autoaccu gaan laden, die is 12 volt, dus een 5000 mah pack heb je rond de 13 ampere voor nodig, doe dit 3 of 4 keer en je kan lopen naar huis..

Zorg voor voldoende accu`s, laden doe je gewoon thuis en eventueel 1 accu op het veld mbv de auto.

Je lader moet wel 150 watt aankunnen om binnen 1 uur een accu vol te krijgen .

Hyperion!

Ik zou niet vanuit een autoaccu gaan laden, die is 12 volt, dus een 5000 mah pack heb je rond de 13 ampere voor nodig, doe dit 3 of 4 keer en je kan lopen naar huis..

Daar komt het zonnepaneeltje in tussen, met een paneeltje van 50W vang je veel van je verbruik op.

Nieuwe accu's kunne meestal 2C laden, er zijn er zelfs al van 5C. Met 4 akku's zou je in principe moeten toekomen, of je hebt ADHD en hebt 10 uur nonstop vluchtjes nodig... :)

Ik weet t niet hoor, maar als jij constant accus met 2c laad, dan trek je per accu toch echt 13 ampere uit die auto accu... je haalt dan 250 watt per uur, dus die 200 watt verdwijnt gewoon uit je autoaccu.. zo snel kan dat paneeltje niet bijhouden..
ga eens langs een welzorg bureau, die onderhoud doet aan scootmobielen, daar kan je misschien wat gebruikte tractie accus scoren..

ik zat eraan te denken om met 1c te gaan laden. in combinatie met een robbe lader 3 uitgangen.
dan kan ik volgens mij toch met 4 akkuus in het veld redelijk continue doorvliegen, of niet?
Robbe Power peak triple 3 EQ-BID (8541) Compact TRIPL3 laden /

een doorsnee dieselstart accu is zo'n 100ah. Ik laad zonder problemen 5x m'n 3000mah 6cellers op met 2c, en dit dan nog zonder zonnepaneel voor het moment.

4x 6min. ongeveer half uur (neerzetten, accu verwisselen) voor een reeks van 4 accus, maal 5 ...

2,5 uur!!!! dat je zo goed als nonstop kunt vliegen.... lijkt mij genoeg niet?

Met 3 uitgangen op 1c, duurt elke accu toch nog een 45min... dus na 30min. vliegen (4accu's) heb je een kwartiertje geduld nodig om de eerste accu er weer in te stoppen...

Een zonnepaneeltje ongeveer a4 formaat vind je al voor 35 euro op ebay...

Laatst bewerkt:
je haalt dan 250 watt per uur, dus die 200 watt verdwijnt gewoon uit je autoaccu.. zo snel kan dat paneeltje niet bijhouden..
ga eens langs een welzorg bureau, die onderhoud doet aan scootmobielen, daar kan je misschien wat gebruikte tractie accus scoren..

een lader zit wss ook niet de GANSE dag aan je autoaccu, een zonnepaneeltje kun je rustig laten zitten en verzorgt toch de accu tegen diepontlading...

Back