lader fc-28

Hoi Scholtus, Je geeft erg weinig informatie ! In je profiel staat je woonplaats niet waardoor je hulp kan mislopen. Je geeft ook niet aan waar je mee bezig bent en dat maakt het allemaal wat vaag.

Je enige vraag is wat voor lader je nodig hebt voor een FC 28 .
Ik ga er vanuit dat je naast je FC 28 een model hebt wat ook geladen dient te worden toch ? Ook eventuele startmiddelen hebben accu.

Als jij aangeeft waar je mee bezig bent kun je hier een prima advies krijgen over de lader die je nodig hebt.

De FC 28 kun je wel laden met een simpel multiladertje maar pas op.
Een zender mag je nooit snelladen, ook de FC 28 niet. Houd de maximale laadstroom maar op 100 mah. daar blaas je hem niet mee op en heb je na een nachtje laden een redelijk volle accu.

Verder raad ik je aan de gebruiksaanwijzing te volgen omtrend het laden.

De FC28 is één van de vele typen zenders, die een beveiligingsdiode heeft in het laadcircuit. Hierdoor kan de zender niet worden geladen met een computerlader en ook niet met de reflex-laders, die Robbe zelf levert. Als de diode wordt overbrugd kan dat wél, maar dat is niet altijd zonder risico's (bijv. één keer verkeerde laadstroom kiezen en de zender is flink stuk).

De meest veilige manier om de zenderaccu te laden is het gebruik van een universeellader, zoals de Unicharger 6 van Robbe. In de handleiding van deze lader staan rekenvoorbeelden, waarmee je kunt vaststellen welke laadstroom je het beste kunt gebruiken.

Oke hier wat meer informatie.
Ik heb een helicopter gekocht met een 10cc brandstofmotor
Daar zat een zender bij die erg oud was en waar de batterij van kapot was
Nu heb ik van een kennis een fc-28 zender te leen gekregen. Helaas, had hij er geen lader bij, en ook geen handleiding. Ik heb op internet nu wel een handleiding gevonden, maar ben nog steeds op zoek naar de juiste lader.
Ik wil liever niet te veel kwijt voor een lader dus wil ik graag een goede tip.

Oke hier wat meer informatie.
Ik heb een helicopter gekocht met een 10cc brandstofmotor
Daar zat een zender bij die erg oud was en waar de batterij van kapot was
Nu heb ik van een kennis een fc-28 zender te leen gekregen. Helaas, had hij er geen lader bij, en ook geen handleiding. Ik heb op internet nu wel een handleiding gevonden, maar ben nog steeds op zoek naar de juiste lader.
Ik wil liever niet te veel kwijt voor een lader dus wil ik graag een goede tip.

Back