G
G
Guest
Wel leuk voor mijn Robbe Infinity 2(met LiPo update, software werkt met én zonder, als het goed is)
Software werkt met deze laders:
Spectra II, PowerPeak II (=Robbe Infinity 2), Orbit (Pro), ISL 6, ISL 8, PowerCube, Pegasus , rofi 02, GM VIS Commander, ChargeManager, Conrad Akkumaster Cx, ALC 7000, ALC 8x00
Koop bij een computer/elektronicazaak een seriële 9 pins female stekker, en knip een draadje uit een oude AT(X) kast, van een HDD led e.d.
Zie hier hoe de kabel te maken, voor de Infinity 2:
Aansluiting op de zijkant van de lader
Kabel met stekkers
Polen die aangesloten dienen te worden
---
Op internet kwam ik twee leuke stukjes software tegen, het wat oudere 'Power Peaker V2.01':
Waarvan versie 3 waarschijnlijk niet meer uitkomt, dezelfde programmeur heeft nu een eigen website met forum, over het programma 'Logview',
nieuwste versie is momenteel V1.09.
---
Logview heb ik vandaag voor het eerst echt getest, even m'n Dragonfly accu's ontladen:
(Klik op het plaatje voor een grotere versie)

Het programma kan grafieken maken van alle gegevens, maar er worden max. 4 tegelijk weergegeven.
(Plaatjes hier zijn screenshots van mij, het programma zelf kan grafieken opslaan als *.WMF(Windows Meta-File, naar keuze laag/middel/hoge kwaliteit)
en als *.BMP(Gewone Bitmap-file)
Software is freeware, kabeltje zelf maken kost nog geen 3 euro!
Link naar PP V2.01
Link naar Logview
Groetjes, Geoffrey 8)
Software werkt met deze laders:
Spectra II, PowerPeak II (=Robbe Infinity 2), Orbit (Pro), ISL 6, ISL 8, PowerCube, Pegasus , rofi 02, GM VIS Commander, ChargeManager, Conrad Akkumaster Cx, ALC 7000, ALC 8x00
Koop bij een computer/elektronicazaak een seriële 9 pins female stekker, en knip een draadje uit een oude AT(X) kast, van een HDD led e.d.
Zie hier hoe de kabel te maken, voor de Infinity 2:

Aansluiting op de zijkant van de lader

Kabel met stekkers

Polen die aangesloten dienen te worden
---
Op internet kwam ik twee leuke stukjes software tegen, het wat oudere 'Power Peaker V2.01':

Waarvan versie 3 waarschijnlijk niet meer uitkomt, dezelfde programmeur heeft nu een eigen website met forum, over het programma 'Logview',
nieuwste versie is momenteel V1.09.
---
Logview heb ik vandaag voor het eerst echt getest, even m'n Dragonfly accu's ontladen:
(Klik op het plaatje voor een grotere versie)

Het programma kan grafieken maken van alle gegevens, maar er worden max. 4 tegelijk weergegeven.
(Plaatjes hier zijn screenshots van mij, het programma zelf kan grafieken opslaan als *.WMF(Windows Meta-File, naar keuze laag/middel/hoge kwaliteit)
en als *.BMP(Gewone Bitmap-file)
Software is freeware, kabeltje zelf maken kost nog geen 3 euro!

Link naar PP V2.01
Link naar Logview
Groetjes, Geoffrey 8)