Lader gekoppeld aan de PC

• Topicstarter Topicstarter G
  • Startdatum Startdatum
G

G

Guest
Wel leuk voor mijn Robbe Infinity 2(met LiPo update, software werkt met én zonder, als het goed is)

Software werkt met deze laders:
Spectra II, PowerPeak II (=Robbe Infinity 2), Orbit (Pro), ISL 6, ISL 8, PowerCube, Pegasus , rofi 02, GM VIS Commander, ChargeManager, Conrad Akkumaster Cx, ALC 7000, ALC 8x00
Koop bij een computer/elektronicazaak een seriële 9 pins female stekker, en knip een draadje uit een oude AT(X) kast, van een HDD led e.d.

Zie hier hoe de kabel te maken, voor de Infinity 2:

AnschluessePowerPeakII.jpg

Aansluiting op de zijkant van de lader

KabelPowerPeakII.jpg

Kabel met stekkers

PowerPeakIIKabelBelegung.jpg

Polen die aangesloten dienen te worden
---

Op internet kwam ik twee leuke stukjes software tegen, het wat oudere 'Power Peaker V2.01':
pp2main.jpg

Waarvan versie 3 waarschijnlijk niet meer uitkomt, dezelfde programmeur heeft nu een eigen website met forum, over het programma 'Logview',
nieuwste versie is momenteel V1.09.
---

Logview heb ik vandaag voor het eerst echt getest, even m'n Dragonfly accu's ontladen:
(Klik op het plaatje voor een grotere versie)

Het programma kan grafieken maken van alle gegevens, maar er worden max. 4 tegelijk weergegeven.
(Plaatjes hier zijn screenshots van mij, het programma zelf kan grafieken opslaan als *.WMF(Windows Meta-File, naar keuze laag/middel/hoge kwaliteit)
en als *.BMP(Gewone Bitmap-file)

Software is freeware, kabeltje zelf maken kost nog geen 3 euro! :D
Link naar PP V2.01
Link naar Logview

Groetjes, Geoffrey 8)

Hrmz, toch maar even een RS232<>TTL convertertje solderen voor m'n ISL6 dan ;)

Goeie tip, bedankt!

Ton.

hallo

gebruik al jaren wincharge op mijn powerpeak infinity2 zonder problemen

je kan alles wat je maar wil met dat programma
kabel is identiek zoals die van u
ik heb een oud muis kabeltje gebruikt
die kabels gaan toch steeds aan de muis breken dus die zijn best bruikbaar
als je je de cellen met die sofatware laad /ontlaadweet je tenminste waar je mee bezig bent en moet je niet steeds gissen wat er gebeurt

mijn cellen hebben allemaal een nummer en als ik ze laad dan laad ik eerst de oude grafiek in en doe de nieuwe er boven over laden
dan krijg je een idee van je toestand van de cellen na het gebruik

waarom mijn accu's een nummer hebben ik heb ongeveer 60 packs van 6 cellen per packdus dan is nummeren niet zo een slecht idee

groeten raf

60 packs, dat is al behoorlijk wat 8O
Ik heb 'maar' 4 accu's voor m'n Dragonfly waarvan ik er 2 pas kan gebruiken als ik wat diodes gesoldeerd heb.
Verder nog 8 in m'n zender.

Maar dat Wincharge, is dat in het Engels? Dat Duits bevalt mij minder, ik heb het ook al in het Logview forum gevraagd,
als ze tijd hebben komt er misschien een Engelse/multilanguage versie :D
Is het betaalde software of freeware?(Link :wink: )

Groetjes, Geoffrey 8)

Is een onderdeel van die link van PP2.01, ook een perfecte tutorial hoe de kabel zelf te maken.

Let op! Windows Meta File, Hi resolution van 5040 x 3192 @ 220 kB, internet explorer zal hem verkleinen zodat je details moeilijker ziet.
:arrow: Hier een laadcurve van de eerste keer laden van een 3s 1800 mAh LiPo, lader ingesteld op 0,2A

Toch wel spannend, toen ik voor het eerst 'n LiPo opgeladen heb. Al zal die niet snel gevaarlijk worden bij laden met 0,1C.
De accu was al voor 2/3 vol toen ik hem kreeg, vadaar dat er geen 1800 bijgeladen is :P

Nu ben ik m'n nieuwe zenderaccu's voor het 1st aan het laden/formeren, 8 GP AA's van 2450 mAh. Toch wel een totaal andere curve :lol:
Zal ik straks ook even posten.

Groetjes, Geoffrey 8)

Back