Lader HK twijfelachtig

Kent er iemand deze lader :confused: en kan je er wat meer over vertellen . Goed of slecht . Ik heb hem nog maar pas maar ik twijfel of hij oplaad . Lampje blijft maar rood branden of is hij zo traag :confused:

header02.jpg
HobbyKing B6 AC/DC Compact LiPO/NiMh 50W Charger (EU Warehouse)

header03.jpg
header04.jpg

49418%281%29.jpg

lijkt wel een vereenvoudigde imax b6 lader...

en wat is traag? lader kan max 50W verstouwen.

Ik heb 1 x een NiMh geladen en die heeft opgeladen (eerst rode led daarna groene led ) en 2 x een lipo geprobeerd en daar werd de led niet groen . Moet wel zeggen de lipo's waren niet volledig leeg zelfs nog 75 % geladen . Kan het zijn dat de lader enkel lege lipo's 'herkent' alvorens te laden . Zoals je ziet je kan zelf geen instellingen invoeren . Het aantal van de lipo's herkent hij aan de balanspoorten.

Maar herkent hij ook de capaciteit.
Je zal toch minstens de totaal spanning moeten meten na het laden met multimeter of liposaver anders kan je alleen je lipo belasten en kijken hoe lang hij dat vol houdt.
Bij lipos is het heel belangrijk dat je weet wat je doet.;)

De lipo's meet ik altijd na opladen :) Daarom dat ik twijfel of hij laadt :confused: Er komt niets bij . Maar herhaal nog eens de lipo was niet ontladen (nog ong 75% vol)voor de oplading .
Ga dit weekend opnieuw proberen met "lege" lipo's aan te sluiten.
Wat ik ook eens heb voorgehad ,was bij een lader van mijn Mcp x BL . Bij de eerste pogingen om op te laden ging dat ook niet zoals het moet en daarna is hij er toch doorgekomen ? 8O

wie zegt 75% vol? knappe meter want spanning zegt niks over de toestand van de lipo.
en die percantage kastjes dus ook niet.

Je had beter de blauwe B6 genuine kunnen nemen. Paar dlr duurder, maar oersterke kwaliteit. Ik werk er al een aantal jaren mee. De E4 is trouwens ook aan te raden. Heb nog wel een E4AC liggen. Hij is alleen wel wit.

@ Guyken
De lader aansluiten aan de stroombron met behulp van ofwel de AC of de DC-netsnoeren.
Wanneer aangesloten zal de lader een hoorbare toon maken en de LiPo Status-LED licht groen op.
Laadproces starten:
1.Druk op de Start / Stop / Selectie-knop om de gewenste batterijtype te selecteren, LiPo of NiMH afhankelijk van het type aangesloten batterij.
2.Houd dan de Start / Stop / Select-knop ingedrukt om laadproces te starten.De status-LED van het type batterij dat u geselecteerd hebt wordt rood, om aan te tonen dat het laadproces is gestart.
3.Wanneer het oplaadproces bijna is voltooid zal een oranje led oplichten ien bij voltooien wordt de status-LED groen en er zal een geluidssignaal klinken.;)

@ Guyken
De lader aansluiten aan de stroombron met behulp van ofwel de AC of de DC-netsnoeren.
Wanneer aangesloten zal de lader een hoorbare toon maken en de LiPo Status-LED licht groen op.
Laadproces starten:
1.Druk op de Start / Stop / Selectie-knop om de gewenste batterijtype te selecteren, LiPo of NiMH afhankelijk van het type aangesloten batterij.
2.Houd dan de Start / Stop / Select-knop ingedrukt om laadproces te starten.De status-LED van het type batterij dat u geselecteerd hebt wordt rood, om aan te tonen dat het laadproces is gestart.
3.Wanneer het oplaadproces bijna is voltooid zal een oranje led oplichten ien bij voltooien wordt de status-LED groen en er zal een geluidssignaal klinken.;)

bedankt maar zo doe ik het ook :) heb manual gedownload van HK . Ga er dit weekend wat meer tijd insteken .
Mag ik veronderstellen dat jij er ook zo 1 hebt of niet :confused:

Je had beter de blauwe B6 genuine kunnen nemen. Paar dlr duurder, maar oersterke kwaliteit. Ik werk er al een aantal jaren mee. De E4 is trouwens ook aan te raden. Heb nog wel een E4AC liggen. Hij is alleen wel wit.

Wellicht heb je gelijk , soms kan je te zuinig willen zijn ook :rolleyes:
Feit is ook dat hij maar zal dienen voor op vakantie daarom moest hij niet te zwaar zijn ook .

Vandaag nog eens rustig de manual gelezen . De lader berekent de laadduur gebaseerd op batterijcapaciteit en interne weerstand. Er zit ook een safety timer op van 2 uur . Indien de batterij dan niet opgeladen is dan stopt het laadproces .
Deze morgen een lipo van 2s 460mah leegetrokken en nu aan het laden :mad:
Wordt vervolgd ....

Thanks maarre ben nu precies geen groentje op lipo gebied ;)
Heb de lader nu 2 uur laten laden en daarna is safety alarm afgegaan . Dat werkt dus wel . De lipo is echter niet geladen . Even vermelden deze lipo is al in gebruik geweest en er mankeert niets aan .
Conclusie slechte lader . :(
Bon nog maar eens lesje . Terugsturen naar HK lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de geringe aankoopprijs.

Maar dan wil je toch weten wat er nu echt aan de hand is.
Daar kunnen we alleen iets over zeggen als we de laadstroom en het spannings verloop tijdens laden totaal en per cel weten.
En niet te vergeten de capaciteit van je lipo.
Als je geen groentje bent dan zou je toch meer meet gegevens moeten kunnen geven.
Je vertelt nu alleen dat het niet werkt en dat het daar om een slechte lader is.:confused::);)
Omdat je geen display hebt zou je al wel kunnen zeggen dat het een onhandige lader is maar met een multimeter kan je toch het een en ander controleren?
Als je het een en ander goed kunt onderbouwen dan heb je kans dat een Emailtje voldoende is om een nieuwe of een betere tegen bij betaling te ontvangen.

Laatst bewerkt:
Nu de lader zelf heeft geen meter , juist 2 leds voor lipo en NiMh . Rood of groen . Na de laadpogingen heb ik mijn lipô (2s 460mah) gemeten met lipometer eerst 3,7V en na laadpoging 3,5V :confused: Hij was dus eerder aan het ontladen dan aan het laden .
Voor de rest ben ik niet vertouwd met multimeters, ik ben geen electricien .
Wat ik ook nog geprobeerd heb waren de kabels om van op autobatterij te laden . Ook geen resultaat .
Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn , ik heb een slechte gehad .
Zand erover . :cool:

Back