lader kopen lipo en nicad

• Topicstarter Topicstarter aviator
  • Startdatum Startdatum
A

aviator

Guest
Hallo,

ben net nieuw op het forum.
ben aan het uitzoeken wat ik het beste kan kopen om een goede start te maken met parkflyer / shockflyer

-wat voor lader moet ik kopen om in ieder geval een 3 cel pakket lipo te kunnen laden en .... evt nicad cellen (kan dat zomaar ?).

-is een balancer altijd een apart apparaatje of zijn er combi's ?

-betekend 3 cellen altijd dat je een 220 V aansluiting moet hebben ?

-Wat kost zo'n lader ongeveer ?

-kan ik altijd de nieuw aankomende lipo's (die je snel kunt laden ) laden ?

Alvast bedankt voor de reactie :-)

Robert

heb zelf een graupner ultramat 10...

heb geen lipo's, maar weet wel dat ie ze kan laden...tot 4 cellen meen ik

en nicd/nimh kan ie ook laden natuurlijk....met instelbare delta-peak

deze kan ook op de auto-accu worden aangesloten

kosten: ca. 70euro

SIM0100889_b_0.JPG

een lader die goed en niet duur is en alle moderne accu`s aan kan.
zie link.

http://ehelishop.e-vendo.de/

- ja

-meestal neem je de balancer apart, maar er zijn wel een paar combi's (er is nog geen standaardisering voor balanceerstekkers, dus dit bepaalt eigenlijk ook mee je aankoop, afhankelijk van je merk van accu je gebruikt)

-nee, is wel afhankelijk van je lader

-Ultramat14 is een mooi voorbeeldje van de perfecte instap-computerlader. 60euro?

-tot nu toe zijn snellaadlipo's gewoon verkoopsargumenten, 2C laden betekent bijlange niet "dubbel zo snel" en het gaat ten koste van de levensduur van je lipo, het komt er gewoon op neer wat het maximum amperage is van je lader.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik ben al een hele stap verder.
Het voordeel van de ultramat vind ik dat je 12 volt of 220 kan aansluiten.
anders moet ik weer een gerät kopen om 13,8 volt te maken van 220 V

Ik denk dat ik de 14 neem

Groetjes,

Robert

Ik wil een goede lader kopen nu zit ik zelf te denken aan een X-Peak 3 Plus of een Robbe Power Peak Ultimate 2, is dit een goede keus, iemand suggesties.

De bovengenoemde laders lijkt mij niks mis mee ! 12 en 220 volt input,
Lipo, niccad, nimh, alles instelbaar en voor een leuke prijs.

Hmmm, heeft iemand al ervaringen met die Ultramat 14? Wel aardig voor vaderdag of zo :wink:

Lijkt me handiger dan die Simprop aangezien er al een 220 aansluiting op zit. En voor enkele toekomstige modellen ga ik over op 4-5 S lipo's deze kan mijn huidige Simprop lader niet aan.

Mijn dank voor jullie reacties ik heb inmiddels de X-Peak-3 Plus lader aangekocht, ik denk qua prijs kwaliteit een goede keus.

Back