Lader krijgt 6s lipo niet vol

Hoi allemaal,

Ik heb een nieuwe lader Turnigy 400 watt v2

Als ik nu mijn 6s 5000 mah lipo laad dan stop hij niet met laden als hij vol is.
Bij mij 3s lipo's krijg ik netjes FULL in het schermpje.

Bij de 6s komt dat niet in beeld. Echter de laad stroom is 0.0 A
Cellen zijn ook keurig 4.2 volt totaal 25.2 volt

Waarom geeft de lader niet FULL??
Help

Zit er geen veiligheids timer in de weg die het laad proces afbreekt voordat de accu vol is?

Laad je met 5A?

Nog aan het balanceren ?
Hoe lang heb je al gewacht ?, en blijft de laadstroom 0,0 ook bv als je er 5 minuten naar kijkt?, veranderd dat niet ?

Dat balanceren gebeurt met een heel lage laadstroom, uiteindelijk zal hij toch FULL moeten aangeven !

Hoe lang hangt ie dan aan de lader? Veel laders stoppen na 120 minuten.
Laadt jij met b.v 0.5C dan doe je er langer over dan die tijd...

Bedankt voor de antwoorden.

@Emil Meer dan een uur gewacht. Laadstroom blijft 0.0 A

@r.marijnissen Klopt die staat op 120 min. Maar het probleem is juist dat hij niet stopt. Ik laad met 10A dat is 2c

Als ik vervolgens de accu's op mijn "oude" lader zet. Hypirion EOS0606i. Dan zegt die gelijk FULL of in dit geval END.

Hmm das wel lang, en vreemd idd...
Als je de timer uitzet? Je zal ahast enken dat er een software foutje in de lader zit..
Omdat de andere lader wel meteen ziet dat hij klaar is en dus de onderlinge onbalans ook in orde is. (lees "niet" aanwezig, anders ging de hyperion deze wel er uit halen)

Ik heb het ook vaak dat na 120 minuten het laden stopt. Deze timer laat ik er wel gewoon op zitten. Ik start de laadprocedure dan weer gewoon op net zolang dat de Lipo vol is.

Ook al zegt hij 0.0A laden kun je met die lader ook zien of hij balanceert?

Mijn powerlab 8, kan ik ook zien per cell wat hij bij laadt.
Weet niet of die functie op je lader zit.
Misschien laadt/balanceert hij stiekem nog wel een cell met b.v 0.02A ook al zegt de algemene laadstroom dat het 0.0 is.

Kan verder ook gewoon een software foutje zijn dat hij niet aangeeft FULL.
Zolang hij maar stopt bij 4.2v de cell.

Zou me er verder niet zo druk om maken.

Oke bedankt voor de antwoorden. ga er maar vanuit dat het een software fout is.
Laden doet ie verder goed en de cellen zijn keurig in balans.

Back