lader nihm blijft doorladen voor de eerste keer

• Topicstarter Topicstarter heggico
  • Startdatum Startdatum
H

heggico

Guest
ik heb een probleem met mijn lader. ik heb een ontvangersaccu dus 4 cellen van 2400 mAh maar ik zag dat hij al voorbij de 2900 mAh zat met laden. ik heb deze accu al een aantal keer eerder geladen dus is mijn vraag. waarom blijft hij nou ineens doorladen?

met welke stroom laad je ?

als de stroom te laag is heeft de lader moeite met het zien van de delta piek.
gelukkig is de laadstroom dan ook zo laag dat er geen schade aan het pakket zal optreden, en heb je waarschijnlijk 300 mah in warmte omgezet ;)

100 maH, dus dat is niet erg nee, dat weet ik, tot nu toe heeft hij nog altijd gestopt, alleen deze keer niet. dat snapte ik niet.. P.S. de accu was nog redelijk koud

Die 100mAh is te weinig om een goede deltapiek te genereren. Je kan voor deze accu beter 800mAh nemen of iets wat daar in de buurt ligt (1/4C - 1/3C) Hoe staat je delta piek ingesteld?

Bij sommige laders kan je ook een maximale capaciteit opgeven, dus dan stopt hij altijd als hij er 2400 mAh ingeladen heeft.

ik heb 100 gepakt omdat het een nieuwe accu was en de cellen waren nog niet actief maar dit was 7de keer dat ik ze wilde laden.. maar voor de delta piek moet ik zo ff kijken
die staat trouwens gewoon standaard

mijn lader een multiplex Ln-5014 heeft geen instelbare deltapiek. maar ik weet zeker dat hij het wel heeft want er staat: delta-peak charge termination with ni-cd and ni-hm batteries. maar nergens staat of ik het kan veranderen :(

Graag wil ik me even mengen in deze discussie. De reden hiervoor is het onjuiste van elektrische eenheden. Stroom wordt uitgedrukt in Amperes (A) of als het klenere waarden betreft milliamperes (mA). De capaciteit wordt uitgedrukt in Ampereuur (Ah) of milliampereuur (mAh).

Onjuist gebruik staat zo raar. Je zegt toch ook niet dat de afstand tussen twee twee plaatsen 100 Liter is.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

maar ik laad dan met 100 milliampere per uur dus het klopt trouwens wel. of heb ik het fout?

Die 100 mAh is echt te weinig. :oops:

De eerste keer zou ik met 250 mAh doen (1/10C)

Daar na minstens 500 mAh of 1 Ah. :wink:

Is het te weinig kan geen lader zo als Gerard al zij goed op reageren.

Mvg Johan

plotterwelt zei:
Die 100 mAh is echt te weinig. :oops:
100mA is weinig! 100mAh is een kleine accu met een kleine capaciteit

plotterwelt zei:
De eerste keer zou ik met 250 mAh doen (1/10C)
Ik zou het met 250 pinda´s doen maar ik heb zo het idee dat het met 250mA beter zal gaan.

plotterwelt zei:
Daar na minstens 500 mAh of 1 Ah. :wink:
Daarna minstens 500 kolen of 1 autoband.

:lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll:

Oké, genoeg lol maar ik bedoel het wel heel serieus. N.P.S. heeft er in dit draadje ook al over geschreven en anderen en ik hebben er in andere draadjes ook al diverse keren op gewezen dat hier de verkeerde grootheden worden gebruikt.
Nu moet je niet gaan zeggen ˝Ach iedereen weet waar we het over hebben˝. Dat zal misschien wel maar dat maakt het nog niet goed. Als jij thuis altijd over blaadjes praat wanneer je grammen bedoelt dan kunnen ze dat thuis wel begrijpen maar als je bij de supermarkt om 100 blaadjes ham vraagt zal het meisje achter de toonbank je raar aankijken!
Dus laten we er eens een beetje op letten dat we de juiste grootheden op de juiste plaats gebruiken. Dan is het voor iedereen leesbaar en te begrijpen.
En weet je het niet precies, oké dat geeft niet je kan het altijd vragen. Ik weet ook lang niet alles en moet regelmatig dingen aan anderen vragen. Dat is niet stom, dat is juist slim. Als je het goed doet leer je er zelfs nog van. :teacher:

De reden dat je afslag het niet doet is inderdaad een te lage laadstroom.
Bij Nicd gaat het vaak nog wel bij 0,1c maar Nimh werkt het vaak niet omdat de delta peak veel lager is.
Ik zou ze gewoon met 1C laden dan moet het goed gaan.

(zo, geen gebruik hoeven te maken van mA of mAh, kan ik ook geen fouten maken :teacher: ).

heggico zei:
ik heb een probleem met mijn lader. ik heb een ontvangersaccu dus 4 cellen van 2400 mAh maar ik zag dat hij al voorbij de 2900 mAh zat met laden. ik heb deze accu al een aantal keer eerder geladen dus is mijn vraag. waarom blijft hij nou ineens doorladen?

volgens mij vergeten we dat wat er op de accu staat 2400mah er uit moet kunnen .
omdat je verlies hebt is het wel normaal dat je er meer in krijgt [25% meer ?].

niet dat dat vaak klopt en lukt .
als ik het goed heb.
vooral de eerste keer laden van accu,s gaat er vaak meer in [bij mij dan].
groet wiebe.

Als je met weinig laad gaat er verlies optreden, het lijkt dan dat hij er meer in stopt. :lol:

Bij power laden heb je dat niet meer.

Mvg Johan

ik weet dat het weinig is maar het was een nieuwe accu. ik laad dan liever met erg weinig (heb hem nou toch nog niet nodig, vliegtuig is nog niet klaar) dan te veel. maar ik vond het zo raar omdat ik hem al 7 keer eerder met 100mah had geladen en toen stopte hij ook al direct. maar goed ik zal hem wel met iets meer laden.

bedankt

Back