Lader overleden?

Mijn B6AC 80W6A is van slag,verleden week nog lipo's 3S 2200 mAh ermee geladen maar nu kom ik niet meer via het User Set Program in het lipo menu.
Is weggooien en nieuw kopen jullie advies, of valt er nog iets aan te redden?

Mvg.Bernard

hoeveel elektronica kennis heb je?
mogelijk is de knop defect of functioneren alle knoppen wel?

Even ter info, ik gebruik 3 laders, maar de lader die nu een storing vertoont heeft geen knopdefect. Andere keuze's voor laden werken wel,behalve lipo's.
Mij lijkt het een software probleem.

Mvg.Bernard

Ik heb nog een B6AC 80W6A met voeding nieuw in doos liggen waar ik niks mee doe, bij interesse graag even een pb sturen.

*Align Trex Efl Pro 600
*Walkera Master CP

Andere keuze's voor laden werken wel,behalve lipo's.
Mij lijkt het een software probleem.

Dit lijkt me sterk. Als er in de software problemen optreden werkt er als regel niets meer. Menu-delen, die zomaar verdwijnen kan eigenlijk niet.

De software van deze lader ken ik niet uit het hoofd, maar bij andere merken ken ik wel dit verschijnsel: als bij het doorbladeren van de accutypes het menudeel Li ontbreekt zal de lader vermoedelijk op 'auto' staan. Terugschakelen naar 'manual' en dan opnieuw bladeren.

Als dit het probleem niet is, wat laat de lader eigenlijk precies zien bij het doorbladeren van de accutypen?

Bedankt voor de input, hij doet het weer. Ben zoals Corrien schreef teruggegaan naar manuel en daarmee was het euvel verholpen.

Mvg.Bernard

Back