lader schulze chamäleon

Ik kan een chamäleon isl6-330d kopen voor een redelijke prijs. Hoe kun je zien met welke software versie een chamäleon isl6-330d uitgerust is?

Wat zijn jullie ervaringen met deze lader?

Ik twijfel tussen deze lader of een graupner ultra duo plus 30. Welke verkiezen jullie? Hij moet dienen om 10S lipo's te kunnen laden.

Graag jullie mening.

mvg,

Multirasher

De software versie komt in beeld te staan als je de lader aan zet. Reken er dan ook nog een balancer bij die voor 10s geschikt is.

Zelf heb ik geen 330 maar een 636+ en die bevalt me in combinatie met de schulze balancer prima. De 636 heeft ook meer vermogen en is dus ook geschikter voor 10s lipo's.

Heb je trouwens al naar de Hyperion laders gekeken, die ontlopen wat betreft prijs de Graupner niet zo en leveren ook meer vermogen.

Bij het opstarten van een schulze lader geeft deze de software versie aan.
Ik vond de isl6-330d die ik gehad heb een goede lader. Echter het ding instellen met maar 2 knoppen is wel onhandig. Ook was bij mij de automatische laadstand voor NiCd/NiMH een ramp. Maar dat ligt aan de software versie die erin zit. Ik had v8.06

De ultra duo plus 30 heb ik ook nog gehad. Echter wel met de oude software versie. Let daar op als je die 2e hands koopt. De oudere versie had geen beveiliging voor het laden van verkeerd aantal cellen Lipo's ed.
Verder zijn de laders redelijk vergelijkbaar kwa specs. Je zal alleen even moeten spelen om door de menu's te kunnen lopen.

kwa laadvermogen is de ultra duo plus 30 wel sneller. 150Watt voor de graupner, en 130Watt voor de schulze.
Maar voor het laden van 10s LiPo laad je nog steeds maar met 3 of 3,5A max. Het kan zijn dat dit nog wat lager uitvalt.
Of dat genoeg is, ligt eraan hoeveel geduld je hebt. ;)

Back