lader voor indoorvliegtuigen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door laurens, 8 jul 2003.

  1. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
  2. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi Laurens,

    Ik ken deze lader niet
    wat kan ie zo al
    veel laders gaan tot 7 cellen
    wil je toch verder in de elektro, dan heb je al snel een lader nodig die 8 en meer cellen kan laden

    mijn advies koop direct een "dure" lader
    eentje met een display zodat je ook kunt zien wat je geladen hebt, dit is niet alleen voor je vlieg accu makkelijk maar ook voor je zender en ontvanger accu.
    Wil je binnen kort ook met lipo's gaan vliegen, dan is het toch ook makkelijk als die mogelijkheid er ook op zit.

    Ik zelf heb de graupner ultra duo plus 30
    Afgelopen Zondag was dit ook een van de meest gebruikte laders
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Gelijk een goede ("dure") lader kunnen de meeste jochies (sorry laurens)niet betalen...
    En eerst eens een jaartje of 2 een lader die tot 7 cellen nicd en nihm aankan is ook niet per se verkeerd. Er zijn genoeg sp280/sp400/sp600 modellen die het op 7 cellen goed genoeg doen.

    Laurens, let er even op dat je (slowfly) pakketten met kleinere stromen laad. Ik had vroeger een ladertje die met 1 amp begon, en dat was voor de 350 ma pakketjes teveel.

    Bijv van graupner:
    De turbomat 5 best nr 6420
    of de ULTRAMAT 5 best nr 6419
    zijn bijv om te beginnen leuke ladertjes.
    Kijk maar eens op http://www.graupner.de in de shop, met de genoemde bestel nummers.

    De ultramat 5 had ik zelf vorig jaar bijv voor ca 35 euro bij de beurs Dortmund, hier los besteld in nederland zal ie iets duurder zijn.

    Enne, Laurens, wil je dit soort vragen stellen in de forum delen die daar voor bedoeld zijn? Deze hoort bijv onder elektro.
     
  4. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Hoi Laurens,

    Ik heb deze lader. Die zou je van me over kunnen nemen voor de helft van de nieuwprijs. Hij is vorige week vervangen door een ultra duo plus 30.
     

Deel Deze Pagina