Lader vraag (Mega Peak 3000)

• Topicstarter Topicstarter Anormius
  • Startdatum Startdatum
A

Anormius

Guest
Ik gebruik momenteel een Protech Mega Peak 3000 om mijn accu's te laden. Nu heb ik echter een probleem, ik gebruik nu Tamiya stekkers om mijn accu's te laden. Echter heb ik nu ook accu's met een Traxxas aansluiting, deze wil ik snelladen want met de meegeleverde lader duurt het mij te lang.

Ik zoek een kabel welke ik niet zelf hoef te maken welke gebruikt maakt van een Traxxas stekker en te gebruiken is om te snelladen met mijn lader.

Nu heb ik wel een kabeltje gevonden, omschrijving: laadkabel om accu's met een orginele Traxxas stekker op te laden. Het andere eind van de kabel heeft twee gelamineerde bananenstekkers welke in de lader gaan.

Nu weet ik niet of deze zijn aan te sluiten op mijn lader en of ik dan kan snelladen. De Tamiya stekker is gewoon 2 draadjes welke zijn gesplitst en in de voorzijde met klemmetje vastzitten (zoals bij je geluidsinstallatie). Kan ik bijvoorbeeld de bananenstekkers verwijderen en ze op de zelfde manier aansluiten?

Wat te doen?, of werkt het beschreven kabeltje gewoon met deze aansluiting in de TX of RX aansluiting (is toch alleen voor zender en ontvanger batterij?). Of bijvoorbeeld een verloop stekkertje ertussen?

Ik maak gebruik van de volgende accupacks: NiHm 4400 -5000 MaH 8.4v
Linkje naar lader: http://www.protech.be/Manuals/T0230manual%20web.pdf

Gr, Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
De banaanstekkers eraf en de draadjes net als de tamyia in de klemmetjes.
De tx en rx zijn inderdaad voor de zend en ontvanger accu`s
Lader levert maximaal 3A laadstroom. dus je bent toch nog lang aan het laden voor de 5000mAh accu.

gr Richard

De banaanstekkers eraf en de draadjes net als de tamyia in de klemmetjes.
De tx en rx zijn inderdaad voor de zend en ontvanger accu`s
Lader levert maximaal 3A laadstroom. dus je bent toch nog lang aan het laden voor de 5000mAh accu.

gr Richard

Wat is lang?

Anders ff lijken voor een nieuwe lader :)

3000mAh per uur..dus afhankelijk de laadtoestand van de accu kan je de rest wel uitrekenen.

Maar je hebt ook meerdere accu`s

gr Richard

3000mAh per uur..dus afhankelijk de laadtoestand van de accu kan je de rest wel uitrekenen.

Maar je hebt ook meerdere accu`s

gr Richard

7.2v 3000mah Tamiya
7.2v 3300mah Tamiya
8.4v 4000mah Traxxas
8.4v 5000mah Traxxas

Heb deze lader overgenomen van een maat aangezien hij hem niet meer gebruikte en werkte perfect voor mijn Tamiya stekker accupacks. Alleen zit ik nu ook met Traxxas stekker accu's met een hogere Mah.

Back