lage toeren, motor slaat af.

Hoi allemaal

Ik heb een savage x met officiele hpi motor.

Wat is nu het geval. Als ik aan het rijden ben en ik stop slaat de motor af (na een aantal seconden)
Ik heb de gastrim al op z'n hoogst staan. Dus jullie advies draai dat lage toeren ding wat met de klok mee.
Alleen mijn gastrim staat al op z'n hoogst en dan draaien de wielen (als de auto met de wielen van de grond is).
Dus als ik de stationair toerental verhoog met die schroef gaan ze nog harder draaien. En is het erg als de wielen draaien als de auto van de grond is (wielen vrij). Als ik hem neerzet komt de auto dan wel niet vooruit (stationair) niet vooruit, maar ik heb gehoord dat de koppeling dan snel slijt.

Jullie advies graag

PS ik heb de stickies al gelezen (ben beetje bang als ik aan de schroefjes moet draaien zonder jullie goedkeuring :oops: )

staat hij niet te rijk? de hoofdsproeier.
en
ben beetje bang als ik aan de schroefjes moet draaien zonder jullie goedkeuring
ik moet toch even reageren. afstellen moet je leren. tip, onthoud hoeveel slagen, tikjes je doet, als je afstelt. en je merkt het als hij te arm staat, dus erg bang hoef je er niet voor te zijn ;).

Groeten,

Ruben

Stationair stel je niet af met je lage toeren sproeier maar met de stationairschroef, dat is het kleine schroefjewat schuin aan de zijkant zit.

Dan nog, als het goed gelopen heeft en ineens niet moet je het eerder in de gloeiplug zoeken.

Laatste optie is een kapot veertje in de koppeling, als de wielen van de grond bij stationair al draaien lijkt er iets met de koppeling te zijn. Als je dan remt zal de motor niet ontkoppelt worden en dus ook geblokkeerd worden.

Je hoofdnaald is in dit geval niet zo van belang.. die moet natuurlijk wel goed staan, maar gezien het feit dat hij wel werkt voor de rest, ga ik er even vanuit dat hij goed staat.

Als je motor harder gaat draaien bij inschroeven van de idle-naald, dan staat hij te rijk.

Je hebt nu je stationair hoog staan, omdat hij anders afslaat. Door nu de idlenaald in te draaien, zou hij niet meer moeten afslaan en kun je dus je trim weer terug nemen.

Dus.. indraaien.. gaat de motor harder lopen dan je trim iets terugzetten. Dit net zo lang herhalen tot de motor niet weer meer toeren gaat draaien.

Ander truukje is, weet niet of dat bij auto's kan qua bereikbaarheid, is eventjes kort in de brandstofleiding knijpen. Als hij dan direct afslaat, staat hij te arm (lage toeren ding tegen klok in draaien). Als hij dan meer toeren gaat draaien, staat hij te rijk (lage toeren ding met de klok mee draaien).

Zodra je 'm betrouwbaar stationair hebt lopen, kijken of hij nog goed oppakt als je van stationair naar vol gas gaat.

Het is jouw auto dus je mag er aan draaien zoveel als je wilt. Je maakt het niet snel kapot, tenzij je 'm bv. heel lang te arm zou laten draaien.

Misschien is het verstandiger om even met je auto bij een club langs te gaan, die kunnen het zo voor je instellen.

Ik heb de remmen ook weer opnieuw ingesteld want hij remde niet al tegoed.
Toen had ik hem zo strak als het kon afgesteld. (handtest) toen remde hij goed maar dan staat hij stationair in de rem. Geef ik dan volgas en laat hem terugkomen in stationair remt hij niet meer in stationair. Heeft dat te maken met wat roelof zij over de koppeling.

Back