lager fusee achter (marder)

• Topicstarter Topicstarter pieter007
  • Startdatum Startdatum
P

pieter007

Guest
ik kwam thuis van een goede rit :mrgreen:

kijk ik achter aan m'n auto zie ik daar 3 bolletjes :roll: aan de cardan aan de fusee

ik dacht ja lap cardan stuk ofzo maar van dichter te bekijken zag ik dat de lager stuk was

nu wil ik die cup eraf krijgen maar dan moet dat 4 kantje eraf (de wielmeenemer) nu daar zitten 2 inbussen in 1 ervan krijg ik eruit de andere wilt maar niet loskomen heb ik al 2 sleutels mee rond gedraait (zeg nu niet slechte sleutels het waren er alle 2 van facom)
hoe krijg ik die er nu uit ?

en hoe komt dat de lagers stuk gaan want ik zie dat diegene dat langs de buitekant zit ook stuk is

(ik kan het vierkantje al verschuiven maar er nog niet afkrijgen)

hopelijk kunnen jullie helpen alvast bedankt

Tsja .........., Facom ......... :twisted: , had je maar Stahwille moeten kopen :P

Ff serieus nu, is het een idee om er zachtjes wat tikken tegenaan te geven opdat het materiaal "schrikt" ?

ik heb op een ander forum de tip gekregen het te verwarmen met een haardroger (fohn)

en dan met schokkende beweging lost te zetten

zal dat strax eens gaan proberen

(facom ;stahwille en andere duudere merken zijn ongeveer gelijk in kwaliteit hé ieder zijn merk zo is het ook met auto's wij hebben nu heel veel van facom jullie dan waarschijnlijk van stahwille iederen zijn ding hé )

voor offroad zal ik lekker goedkope lagers halen bij de auto winkel. 1 a 2euro de stuk

ja gewoon niet tedure kan je er meer halen ;)
heb je duss ook nog reserve

groet,
Frank

ik heb zelf alles vrij snel vervangen door stofdichte lagers. (de lagers die bij pitstop in de aanbieding zijn)
Daar rijd ik nu bijna een jaar mee, zonder problemen.

Ik heb in het begin al vrij snel een paar lagers kapt gedraaid en toen vervangen door de stofdichte, werkt al 1.5 jaar

wat R2D2 zegt is geheel waar.

die lagers worden het meest geproduceerd ter wereld. in inline-skates en in skateboarden worden ze gebruikt. Dus laat je niet vangen aan die beestig hoge prijzen van fg lagers. :!:

Jah oke maar welke moet je dan nemen? er zijn zoveel verschillende lagers in verschillende prijs klasses en ook kwaliteit. Als ik me niet vergis worden de Skeelerlagers vaak aangegeven met ABECX op de X een getal wat volgens mij voor de kwaliteit staat? Hoe hoger het getal destebeter de lagers?

dat is de link die ik hier boven geef toch ??? goedkoper vind je ze echt niet.

ow sorry, linkje niet gezien.

goedkoper krijg je ze inderdaad niet. Ik heb ze bij skf gekocht en ze hebben me 5 € /stuk gekost.

Als je niet tevreden bent van deze lagers (608Z) kan je altijd betere proberen. De Z wijst erop dat er metalen plaatjes tegen de lagers geperst zijn. Deze zijn dus stofdicht. Je hebt er ook die spatwaterdicht zijn. ik dacht 608S (maar ik weet het niet zeker)

deze zijn iets duurder, maar roesten iets minder snel.

die spatwaterdichte zijn dan ook stofdicht ??

maar dat zijn die dan met rubberen dichtingen in plaats van dat ijzere plaatje ?

inderdaad, spatwaterdicht is ook stofdicht.

stofdicht = metalen plaatjes
spatwaterdicht + stofdicht = rubberen plaatjes

Back