lagers protech gx40

Beste mensen,

Aangezien de lagers van mijn protech gx40 motertje kompleet verroest zijn heb ik deze er dus maar gelijk uitgehaald om te vervangen.
Echter kan ik zo geen adresje vinden waar de lagers te krijgen zijn.
Op de lagers zelf staat ook niet echt iets van een maat oid.
Het is het motortje dat standaard op een calmato megeleverd kon worden.

En welke olie kan ik het beste gan gebruiken als ik de boel weer ik elkaar ga draaien?

Mvg,
Stephan

Zoek een skf dealer bij jou in de buurt die kan de lagers voor je opmeten en je van de juiste lagers voorzien.

Je zou Pehavo in den Bosch eens kunnen proberen.
Ik heb daar in het verleden ook wel eens lagers gekocht. Weliswaar voor RB en Serpent motoren, maar je kunt altijd eens informeren.
Ze hebben veel merken en soorten lagers op voorraad of kunnen ze bestellen.

mvg Frank

Je zou Pehavo in den Bosch eens kunnen proberen.
Ik heb daar in het verleden ook wel eens lagers gekocht. Weliswaar voor RB en Serpent motoren, maar je kunt altijd eens informeren.
Ze hebben veel merken en soorten lagers op voorraad of kunnen ze bestellen.

mvg Frank

Daar zal ik van de week eens eve langs gaan.
Verkopen die ook aan particulieren?

Grt,

Hoi,

Volgens mij wordt de Protech motor voor Kyosho gemaakt door Sanye. Dat is ook de fabriek die ASP, Magnum, SC maakt. Ze maken die motoren onder veel verschillende namen.

In zo'n .40 en .46 motor gaan deze lagers:

Het achterste lager
1 x 15X28X7 (6902)

Het voorste lager
1 x 7X19X6 (607ZZ)

Meet dus even met de schuifmaat op:
grote lager (achter) 15mm binnendiameter, 28mm buitendiameter, 7mm breed
kleine lager (voor) 7mm binnendiameter, 19mm buitendiameter, 6mm breed

Mocht dat kloppen, dan heb ik hier nog een nieuw setje liggen, wat ik bij RCbearings.com ooit heb aangeschaft, maar doordat het verzenden zo lang bleek te duren heb ik ze toen alsnog elders gekocht. PM even als je er iets mee kan.

Ik had nog nooit lagers vervangen, maar mbv dit filmpje was het lagers vervangen eenvoudig en leuk om te doen.

Hans

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij wordt de Protech motor voor Kyosho gemaakt door Sanye. Dat is ook de fabriek die ASP, Magnum, SC maakt. Ze maken die motoren onder veel verschillende namen.

In zo'n .40 en .46 motor gaan deze lagers:

Het achterste lager
1 x 15X28X7 (6902)

Het voorste lager
1 x 7X19X6 (607ZZ)

Meet dus even met de schuifmaat op:
grote lager (achter) 15mm binnendiameter, 28mm buitendiameter, 7mm breed
kleine lager (voor) 7mm binnendiameter, 19mm buitendiameter, 6mm breed

Mocht dat kloppen, dan heb ik hier nog een nieuw setje liggen, wat ik bij RCbearings.com ooit heb aangeschaft, maar doordat het verzenden zo lang bleek te duren heb ik ze toen alsnog elders gekocht. PM even als je er iets mee kan.

Ik had nog nooit lagers vervangen, maar mbv dit filmpje was het lagers vervangen eenvoudig en leuk om te doen.

Hans

Bedankt voor de reactie.
dat filmpje ken ik inderdaad.
Heb net het juiste lager bij pehavo gekocht.
nog een behoorlijk duur lager ook 20euro maar daar heb je natuurlijk geen ander blokkie voor.

Grt,
Stephan

Blok draait weer als een soepele naaimachine.
Echter is er nog geen vliegtuig voor dit blokkie:)

Heeft iemand nog een leuke suggestie voor dit blok?
volgende eisen heb ik:
- laagdekker.
- lage landings snelheid.
- liefst vanaf tekening
- heb momenteel al een fourstar dus die valt af:)

Grt,
Stephan

Bedankt voor de reactie.
dat filmpje ken ik inderdaad.
Heb net het juiste lager bij pehavo gekocht.
nog een behoorlijk duur lager ook 20euro maar daar heb je natuurlijk geen ander blokkie voor.

Grt,
Stephan

Hoi Stephan,

Leuk dat je hem weer gereviseerd hebt.

Die lagers verschillen enorm in prijs. Ik heb goede ervaringen met Ebay in de UK. Daar koop je bijvoorbeeld een 607ZZ voor 2,50 Pond, inclusief opsturen. Dan heb je weliswaar geen SKF lager, maar die zat ook niet in zo'n chinees motortje.

Back