Lagers Titan 775 na 3 runs versleten?

Dat is mijn Titan 775 (uit een nieuwe Traxxas Summit) na welgeteld 3 runs. Na alle drie de runs de auto goed afgespoeld met water, en in de lucht laten drogen.

Gisteren dus de motor lagers maar even flink in de WD40 gezet, en opzich klinkt hij wel okay weer, je hoort de ratel nog iets.

Kan ik deze over nog 3 runs weggooien, of is het normaal geluid?

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, er zijn veel mensen die ook die 550 titan hebben.eb er zo snel door heen jagen.

Die van mij is nog niet kapot:) want ik heb er een ezrun in....

Mja, de Titan 550 is echt troep, dat lees je veel. Maar de 775 word juist goed aangeschreven, zelfs duurzaam! Alleen hij heeft geen lagers en vervangbare brushes..

probeer hem is in het water een keer laten te draaien misschien gaat er wel wat vuil uit je bearings. Demi water is het best

Heb je hem wel een beetje in laten lopen voordat je hem vol belaste .
Ik zelf heb nog een goede gebruikte titan ,gewoon door hem eerst in te laten lopen .
Ook mijn 775 werkt nog prima ook die eerst een paar uur aan 3a4 volt met een beetje olie op de bronzen bussen .

Groeten Wiebe.

Ik had hem op advies van wat mensen op het Traxxas forum schoongemaakt door hem in water te laten lopen en te schudden, en nu loopt de motor weer perfect!

Er zitten geen lagers in de Titan 775, maar glijlagers, deze heb ik ingevet met teflon olie.

Ik zit er nu over te denken om toch een panty over de motorgaten te trekken (dit had Toemen in Den Bosch mij al geadviseerd).

Back