Lagers Trex SE

Waar kan ik lagers kopen voor de Trex die van betere kwaliteit zijn dan de standaard lagers? Ik heb nu 5,5uur gevlogen met mij SE en heb aardig wat speling op de hoofdas. Is dit niet erg snel?

Ik heb complete sets en crash sets, op het moment alleen de crash sets.

Crasht set kost 12,5 euro ex. verzendkosten en bestaat uit:

MR63ZZ 2x
MR83ZZ 2x
693ZZ 4x
685ZZ 2x

Dus in totaal 10 lagers. Dit zijn vooral hoofdas lagers, staartas lagers en de lagers in de bladhouders van de staartrotor.

Een complete set kost 25 euro ex. verzendkosten en bestaat uit:

HF06-12 1x
MR52ZZ 12x
MR62ZZ 2x
MR63ZZ 2x
MR83ZZ 2x
693ZZ 4x
685ZZ 2x

Dit zijn alle lagers, ook de one-way. In totaal 25 lagers.

Als er interesse is voor meerdere complete/crash sets kan ik ze bestellen. In het kader van een inkoopactie kunnen ze dan zelfs nog iets goedkoper. Ook complete sets van bijvoorbeeld Raptor 50/90, Hirobo EVO, T-rex 450XL, T-rex 600 voor zeer schappelijke prijzen.
Zoals ik al zei, als er meer geinteressseerden zijn wil ik er wel een inkoopactie zonder winstoogmerk van maken en dan komt de prijs op 10 euro voor een crash set en 22,5 euro voor een volledige set van de T-rex 450SE.

De standaard lagers die in de T-rex zitten zijn van vrij slechte kwaliteit en dienen zeker na een crash nagekeken/vervangen te worden. Vooral de lagers die in de standaard crashkit zitten gaan bijna altijd kapot in een crash. 5,5 uur vliegen en dan pas versleten lagers is op zich niks bijzonders, de lagers die ik lever zijn wel van betere kwaliteit en gaan zonder crashes veel langer mee.

Cheers,

Richard

Dus het is normaal dat ze na 5,5uur versleten zijn. Ik ben er ook nog nooit mee gecrashed dus. (ff af kloppen :lol:) Zijn het ABEC5 lagers die jij hebt Richard?

misschien een domme vraag, maar wat zijn ABEC-3 lagers.

En zijn lagers gestandaardiseerd, zullen ze ook op mn ark X400 passen? Heb je anders de maten ervan?

Richard,

Kun je die ook naar Belgie sturen of is dat een probleem?

Ik zou wel 2 van die complete setjes willen bestellen.

Eentje om direct de standaard lagers te vervangen en een als spare...

Let me know.

Bedankt,
Ron

Naar Belgie sturen is absoluut geen probleem, nu wil alleen het toeval dat ik compleet geen setjes meer heb en ze dus moet gaan bestellen.

Misschien is het wijs om een post te openen en er een inkoopactie van te maken, zo heeft iedereen nog goedkopere lagertjes en kan ik zelf ook gelijk weer n klein voorraadje inslaan..

Cheers,

Richard

Die keramische lagers die Sietse gevonden heeft op de site van Helidirect zijn ook beslist interessant!
$60 + $10 verzending = net 55 euro voor een 19 delige set = niet verkeerd!!!
Als die originele niet zo'n goede reputatie hebben, is dit mogelijk een alternatief.
Heeft er al iemand ervaring met de kwaliteit van deze lagertjes van Helidirect?

Hallo,

Ik gebruik die setjes van Helidirect en heb er toch al meer dan 10 uur
mee gevlogen en nog altijd niets kapot.
Heb juist nog een setje van helidirect binnengekregen zodat ik er
een paar reserve heb.
Uitstekende kwaliteit en goede levering.

Bram

Back