Lama 4 blijft draaien.

Dag!
Ik heb het proportional schroefje helemaal naar links(tegen klok in) staan,maar moet met de stick(mode 2 ) nog altijd naar rechts bijsturen..
Iemand een tip?

Volgens mij,wordt dit niet geregeld met een servo.
De proportional afstelling is toch voor het synchroon laten lopen van beide motoren?

Zet de instellingen eens terug. Trim in het midden, accu loshalen 10 tellen wachten en weer aansluiten. Wachten tot de zender en ontvanger weer ontvangst hebben. Groen lampje brand continue. Als dat niet helpt kan het best zijn dat 1 van de motoren versleten is. Heb dit zelf meegemaakt. Zijn de motoren als eens vervangen?

Dit probleem wordt vaak veroorzaakt doordat de onderste rotor slipt op de buitenas. De schroefjes waarmee de onderste rotor aan de buitenas vastzit moeten in gaatjes van de buitenas vallen.

Het kan ook zijn dat één van de tandwielen één of meerdere tanden mist of een tandwiel zodanig beschadigd is dat het kleine tandwiel af en toe doordraait.

Welke kant draait het toestel op?

Bert

Dit probleem wordt vaak veroorzaakt doordat de onderste rotor slipt op de buitenas. De schroefjes waarmee de onderste rotor aan de buitenas vastzit moeten in gaatjes van de buitenas vallen.

Het kan ook zijn dat één van de tandwielen één of meerdere tanden mist of een tandwiel zodanig beschadigd is dat het kleine tandwiel af en toe doordraait.

Welke kant draait het toestel op?

Bert

Kan inderdaad ook. De tandwielen op het orginele chassis pasten bij mij ook niet helemaal goed. Ik heb inmiddels het carbon chassis en dit past beter. Nog geen tandwiel meer stuk gehad. Mag trouwens ook wel want dat chassis is best wel duur in verhouding met het orginele plastik chassis.

Het onderste tandwiel had een zwaar puntje,dat kon ik voelen wanneer ik de bovenste as met de hand draaide.
Daar zit nu een ander soepel lopend wiel op.
Het vreemde is,dat met een volle accu alles redelijk stabiel is nu,
maar naarmate hij leger raakt de staart naar links blijft trekken en weer behoorlijk correctie naar rechts behoeft dmv trimmen...

Het vreemde is,dat met een volle accu alles redelijk stabiel is nu,
maar naarmate hij leger raakt de staart naar links blijft trekken en weer behoorlijk correctie naar rechts behoeft dmv trimmen...

Het is normaal dat je wat moet bijtrimmen tijdens de vlucht. Als het extreem is dan kan het zijn dat je tanwielen te strak op elkaar draaien.

Bert

Na 1 minuut is wel heel erg snel. Hoe lang vlieg je op een accu. Misschien zijn je accu's niet goed meer. Misschien vlieg je de accu's te leeg waardoor ze stuk gaan.

De tandwielen mogen niet worden gesmeerd. Dat trekt alleen maar vuil aan.

De tandwielen moeten soepel draaien maar ook weer niet te los op elkaar zitten. Ik stel dat meestal af op gevoel en ervaring. Vaak gebruikt men een stukje a4 printpapier tussen de tandwielen als hulpmiddel voor het afstellen. Ik weet wel dat de motoren van de Lama niet verstelbaar zijn, maar je kunt, als dat nodig is, de tandwielen een beetje meer of minder speling geven door onder één van de motorschroefjes, aan de motorzijde, een klein ringetje, stukje papier, karton o.i.d. te plaatsen.

Bert

Ik zal eens kijken hoe lang ik op 1 accu vlieg.
Ik schat een minuut of 6-7.
Maar dat moet ik nameten.
Voorlopig kan ik niet met de lama.
Overigens de tandwielen boven en onder lijken lekker soepel te lopen.

Dag!
Ik heb het proportional schroefje helemaal naar links(tegen klok in) staan,maar moet met de stick(mode 2 ) nog altijd naar rechts bijsturen..
Iemand een tip?

moet ook niet de proportinal schroefje na rechts???
als de heli na links weg draait moet volgens mij proportional schroefje na rechts.

mischien ook de gain een tikkeltje hoger zetten

gr Nick

Bert

Heb je dit gecontroleerd? Je kan dit doen door de tandwielen tegen te houden en dan proberen om de rotors te draaien.

6-7 minuten is prima voor dit toestel.

Bert

controller Lama 4 scheef

controllerj.jpg

Dag!
Ik blijf het probleem houden dat de Lama tegen de klok in wil draaien,het proportional schroefje staat helemaal naar links gedraaid.
Nu zag ik,zie plaatje,dat de controller scheef staat .
Zou het helpen die recht op het onderplaatje te zetten?

Martin,ik heb dit al vanaf "nieuw".Ik heb geen idee hoe lang die motortjes mee gaan,maar deze hebben misschien 3 draaiuren.

Back