Lama 400d problemen

Hallo, Ik zal me even voorstellen ik ben Johan en modelbouw in het algemeen heeft mij altijd geïnteresseerd.
Nu heb ik sinds kort een 2e hands lama 400d gekocht omdat ik hier veel goede bericht over heb gehoord en ik heb nul ervaring met rc helicopters er zat veel extra's bij zoals een 2e accu en twee laders, drie setjes rotorbladen...enz...enz.

Ik heb netjes zo'n training setje gekocht en bij de afstandbediening heb ik alles op 50% en de trottel op 0%.
Nu is het probleem, als ik de helicopter langzaam laat opstijgen wil hij gelijk links of rechtsom nu heb ik dit geprobeerd om het met pits op te lossen maar dan wil hij gelijk de andere kant om zelfs als ik de pits maar met 1% verstel.
Als de helicopter eenmaal in de lucht is en gelijk links of recht om zijn as wil draaien kan ik dit niet corrigeren, niet eerder dan dat ik hem weer heb geland en opnieuw weer laat opstijgen.

Tandwieltje van de rotor heb ik gecontroleerd en zat goed vast.

Weet iemand van jullie een oplossing? heb ik wat verkeerd ingesteld meschien??

Groet Johan.

Je kunt de staart trimmen met het schuifje onder de gashendel.
Ook op de gyro zitten 2 potmeters gain en porportional met de laatste kun je de 2 moters mee afstellen
Deze iets verdraaien en accu weer even los en weer vast maken elke keer als je eraan draait
Draai steeds kleine beetjes

Succes

Gr Nick

Bedankt Nick voor je reactie!

Ik heb op de ontvanger twee stelschroefjes sensitive en extent, maar die zijn toch alleen voor de servo's?
En de staart word toch geregeld via de twee motoren?

Het is echt heel gek, als ik de helicopter laat opstijgen wil hij gelijk links of rechts om z'n as draaien zelfs met het trimmen krijg ik hem niet recht ook niet een klein beetje
Foto-P6RAGHNN-D.jpg

Laatst bewerkt:
het vreemde is wel dat hij beide kanten uit wil draaien! weet je dit wel zeker?

sensitive = de gain is de gevoeligheid van de gyro
als deze te laag staat krijg je ook een heen en weer slaande staart je zou kunnen proberen deze iets te verdraaien.
als deze te hoog staat begint de heli te schudden.

de andere potmeter is eigelijk de 2 moteren met elkaar afstemmen
zo kun je een beide moteren even snel laten draaien
als je staart nu 1 kant uitging moet je hier aan beginnen te draaien
je merkt gauw genoeg als je de verkeerde kant uit draait

wel elke keer als je verdraait de accu even los / vast koppelen

Gr Nick

Ik heb eindelijk het probleem gevonden!....
De stekkertjes van speed control naar de motoren waren omgewisseld!!:oops:
Ik kon mijn ogen niet geloven toen de heli bijna recht de lucht in ging :lol:
Maar goed, al doende leert men..nu nog wat fijn afstellen en wat rustiger weer en tot die tijd mooi met de sim oefenen

Nick, bedank voor je reactie's dank zei jou heb ik weer wat geleerd over het afstellen van de helikopter!

Groet Johan.

Mooi dat ie weer goed vliegt man !!
Succes met oefenen
Mocht je weer problemen hebben dan lees ik het hier wel

Gr Nick

Back