Lama programmeren op Futaba FC18

Wellicht staat het ergens hier op het forum maar ik heb me rot gezocht en het niet kunnen vinden dus daarom maar mijn eigen onderwerp.
Ik heb de Esky Lama 2 helaas is de zender in de voor mij verkeerde mode, ik heb de zender opgemaakt maar volgens mij kan ik dit ook niet veranderen. Nu heb ik voor al mijn andere vliegtuigen een Futaba FC18. in theorie zou ik op deze zender de Lama kunnen in programmeren, echter lukt het mij maar niet, behalve het gas dat werkt wel goed, de overige stuur functies kloppen voor geen meter. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem.

Hi Fred,

Bij Esky en Futaba zit een en ander als het goed is op dezelfde kanalen.
Wellicht moet je hier en daar servo-reverse toepassen.
Handig is om eerst met de Esky zender op te schrijven welke kant de motoren, swashplate e.d. op bewegen en daarna te kijken wat de FC-18 doet en dan zonodig een en ander aan te passen.

Peter

Het zou moeten werken hoor ! ik vlieg hem met mijn evo9 en standaard stond alles al goed. Omdat jij de verkeerde modus hebt gehad zul je dus kanalen moeten wisselen. Je kunt dat op je zender doen maar ook op het 4 in 1 board dmv stekertjes wisselen.

Kan dat zomaar? Ik heb ook een Futaba FC18, maar dat is een PCM zender. Bij de E-sky Lama V4 zit volgens mij een 2,4Ghz zender. Of is dat hetzelfde?
Ben er namelijk alweer even uit en die zender de FC18 ligt alweer een tijd op zolder.

Back