lama V3 nieuwe controller inregelen

• Topicstarter Topicstarter fransnoah
  • Startdatum Startdatum
F

fransnoah

Guest
ik heb pas een nieuwe 4-in 1 controller ( 2,4 GH) voor mijn lama V3 gekocht omdat de vorige defect was.
nu weet ik niet meer( door niet goed op te letten bij demontage oude controller...) hoe de verschillende stekkertjes moeten worden aangesloten.

en ook heb ik geen idee hoe de nieuwe controller af te stemmen op mijn zender

wie kan mij helpen?

Heel belangrijk: de motorstekertjes mogen niet verkeerdom. Aan de achterzijde staat hoe + en - moeten zitten. De plussen moeten dus naar elkaar toe wijzen. Waar elk motortje hoort merk je vanzelf. Als ik het uit het hoofd goed heb moet het voorste motortje aan de buitenzijde van de print.

Bij de twee servo's moet de zwarte draad van het servosnoer aan de buitenzijde (de kopse kant van de print). Ook hier merk je vanzelf welke servo waar hoort.

Nog één aantekening: op elke motor zit een (Schottky)diode. Heel erg veel nut heeft-ie daar niet, want op het 4 uit 1 bordje heeft elke regelaar er ook al eentje en dat is meer dan genoeg. Als je de motorstekertjes echter een keer per ongeluk verkeerdom monteert loopt er via deze diode een kortsluitstroom. Je blaast dan zowel de regelaar als deze diode op. Als je vervolgens een nieuwe 4 in 1 unit monteert zorgt deze defecte diode er onmiddellijk voor, dat het nieuwe bordje ook weer ter ziele gaat. Er is eigenlijk voor de doe-het-zelver maar één remedie: verwijder de diode van de motor. Je zult geen verschil merken. Het is een zwart, rechthoekig blokje.

Back