Lama V3 outer shaft bearing vast

• Topicstarter Topicstarter Jeremy2215
  • Startdatum Startdatum
J

Jeremy2215

Guest
Hallo,
Ik heb nu sinds een maand of twee de Lama V3, en hij bevalt me zeer goed. Maar vorige week braken er twee tandjes van tandwiel B af. Dat tandwiel zit aan de outer shaft vast. Ik heb dus een nieuwe shaft (met tandwiel B eraan vast) besteld, en ontvangen. Ik heb ook de onderdelen van de heli afgehaald, alleen zit er nu nog een dikke bearing in de weg (onder de swashplate) met een schroef erin. Die schroef zit zo stevig vast, dat ik hem onmogelijk los kan draaien. Daardoor kan de bearing niet los, en kan ik de outer shaft niet vervangen.

Weet iemand misschien een oplossing om deze bearing te verwijderen?
Alvast bedankt.
Jeremy

Dat probleem had ik vorige week ook, en bij nog iemand die ik ken zit hij net zo vast.
Ik heb hem uiteindelijk toch los gekregen met een goeie schroevendraaier waar je goed kracht op kan zetten!

Succes!

Ik zal het proberen. Ik zal morgen direct een goede schroevendraaier kopen. Bedankt!

Wat voor schroevendraaier heb ik dan nodig? Want de schroevendraaiers waar je veel kracht op kan zetten zijn veel te groot en krijgen geen grip op het schroefje.

Oke, het is gelukt. Ik heb de shaft net onder de bearing afgezaagd. Nu heb ik de nieuwe shaft op de heli kunnen doen. Alleen nog wachten op een nieuwe bearing, en ik kan weer vliegen :D

Back