Lama V4 afstellen???

• Topicstarter Topicstarter huenca
  • Startdatum Startdatum
Hallo

Ik heb nou ook een lama v4 gekocht en nou heb ik de afstelling wel door gelezen maar nou wil ik weten wat dan de servo armpjes en de swash plate zijn

Kan iemand dat mij misschien vertellen

Bedankt

wel elke keer dat je hem versteld even de batterij loskoppelen zodat de ontvanger zich op nieuwe kan instellen, doe je dit niet dan heeft het verdraaien aan de proportional geen zin

suc6

jah dat doe ik wel maar het werkt niet meer hij blijft om zijn as draaien kan hem wel tegensturen

De lipo terug opgeladen,rode led is nu groen,nu draaien de motoren,zelfs als de trim en stick op min. staan blijven de motoren lichtjes draaien.
Hoe kan ik de motoren doen stilstaan,de stick en trim staan al op het minimum.

Haal je wel elke keer de lipo er af als je hebt lopen stellen aan de 4 in 1 ??

Doe dit om te voorkomen dat de heli om zijn as draait :

Op de 4 in 1 ontvanger zitten 2 afstel schroefjes : Gain en Proportional
ontvangereskyta3.jpg

Gain is voor de gevoeligheid van de besturing.
Zet deze ongeveer op de helft, dan reageerd de besturing niet te traag en niet te fel.
De Proportional schroef gaan we gebruiken tijdens het afstellen.

Allereerst gaan we alle trimmers op de zender precies in het midden zetten.
Zet nu de zender aan.
Sluit de (volgeladen)lipo aan op de heli en laat de gyro even callibreren.
Breng nu de heli even op ongeveer 50 cm hoogte.
Kijk welke kant je de stick op moet duwen om de staart te corrigeren.
Laten we een voorbeeld nemen : je moet nu de stick een klein beetje naar rechts duwen om de staart recht te houden.
Laat de heli weer zakken en koppel de lipo los.
Nu pakken we de Proportional schroef(let op, doe dit met een zeer fijne schroevendraaier!!)
Draai de Proportional schroef nu 1mm naar links(de tegenovergestelde richting van welke kant je de stick moet duwen om te corrigeren).
Sluit nu pas de lipo weer aan en laat de gyro weer even callibreren.
Breng de heli vervolgens weer naar 50 cm hoogte en kijk of de staart voldoende recht blijft hangen en niet draait dus.
Hangt hij recht en draait hij niet om zijn as ? Proficiat !
Draait de staart nog maar een heel klein beetje ?
Herhaal dan alle stappen gewoon opnieuw !

P.s. naar mate de lipo leger raakt heb je altijd kans dat de staart minimaal af gaat wijken.
Corrigeer dit met de trimmer op je zender.
Als de lipo net geladen is kan je hem gewoon weer in het midden zetten.

Dat is nog eens een post waar ik als beginner iets aan heb zie! Merci!

Hallo
Ik wil een lamav4 kopen van v-nix.nl.
Ik heb 2kanaals heli gehad en ook 3 ik ben 11jaar oud
kan ik wel een 4kanaals besturen?

Een 2.4GHz zender is in tegenstelling tot een 35MHz zender niet storingsgevoelig. Bij 2.4GHz wordt gebruik gemaakt van 79 verschillende kanalen. Bij het aanzetten van de van de zender en de ontvanger worden eerst de kanalen gescand, waarna automatisch een keuze wordt gemaakt uit één van de 79 kanalen. Een 2.4GHz zender is uniek gekoppeld aan een ontvanger. Een ontvanger zal dus nooit signalen van een andere zender verwerken. Een ontvanger zal dus ook signalen van een andere zender verwerken. Daarnaast gebruikt de 2.4GHz zender veel minder stroom dan de 35MHz versie. Een bijkomend voordeel de 2.4GHz zender is daarnaast dat de commando's van de zender sneller worden omgezet in signalen naar de servo's. Bij een 35MHz zender bepalen de geïnstalleerde kristallen het kanaal (de frequentie).

Voordelen van een 2.4GHz zender t.o.v. een 35MHz zender zijn:
o Hoge betrouwbaarheid omdat interferentie nagenoeg onmogelijk is
o Betere prestaties door hoge datatransmissie
o Veiliger dan de reguliere 35MHz-frequentie
o Laag energieverbruik
o Geen lange antennes meer nodig
o Geen kristallen nodig, elke zender pakt een uniek kanaal
Groeten
Martin

Dat is nog eens een post waar ik als beginner iets aan heb zie! Merci!
Natuurlijk moet je throttle trim NIET in het midden staan maar helemaal naar beneden.
Dan is het zo dat de gain alleen werkt op je rudder. Da's dus links/rechts op je LINKER stick. De rechter stick (roll en nick) wordt hierdoor NIET beïnvloed.
En vol;gens mij moet je de proporional in dezelfde richting draaien als dat je de stick moet drukken om te corrigeren. Staat ook in de handleiding.
Voorbeeld: als je heli linksom draait, moet je met de stick naar rechts corrigeren. De proportional moet dan ook rechtsom gedraaid worden. Wel in heel kleine stapjes en telkens de heli opnieuw laten initialiseren.

Willem.

Back