lama v4 blijft naar links gaan

• Topicstarter Topicstarter puckje
  • Startdatum Startdatum
P

puckje

Guest
Wat een goed forum zeg echt veel geleerd hier.
Maar toch blijf ik met een probleem zitten.
Mijn lama blijt maar naar links trekken servo armpje langer gemaakt.
Wie o wie weet nog wat ik meer kan doen de helicopter draait niet om zijn as en stijgt mooi op maar eenmaal in de lucht gaat hij alleen maar naar links.:mad:

probeer je batterij eens anders te plaatsen of probeer andere rotor bladen.
Dit probleem had ik ook vaak met mijn v3.
Nadta ik de xtreme bladen had gekocht was dit probleem over ..

Veel Succes .!

Bedankt voor je antwoord maar heb ik allemaal al gebrobeerd.

houd je hele eens bij de bovenste bladen vast, en kijk dat of hij een hoek maakt.
Probeer ook eens te trimmen .. ( heb je waarschijnlijk al geprobeert).

Anders moet je maar gewoon blijven bij sturen . Daar leer je het wel 't best mee !

MVG

Heli hangt mooi recht net toch nog maar eens met de servo armpjes aan het klooien geweest.
Is wel beter maar moet toch de trim helemaal naar rechts zetten dan gaat het wel.

Kans is zeer groot dat 1 motor minder is dan ie behoort te zijn.
Diverse mensen die ik ken hebben dit ook gehad.
Nieuwe betere motoren er in en alles was weer ok

Laatst bewerkt:
Hij is pas een week oud maar ja het kan natuurlijk.
Ik ga maar eens een beetje xtreme onderdelen gebruiken denk ik.
In het begin vloog de balansstang er een paar keer af wil nu de inner schaft vervangen.
En andere bladen hoe vervang je die inner schaft volgens mij de onderste schroefjes + tandwiel er af kan je hem er dan zo uit trekken

nee, de bevestigingspunten van de rotorbladen moeten ook los.
Als je genoeg gedl hebt.
Koop dan gelijk de xtreme motor + het hele setje voor en de rotorbladen ( innershaft, ballpoint .. enz.)

veel succes,

Wat een goed forum zeg echt veel geleerd hier.
Maar toch blijf ik met een probleem zitten.
Mijn lama blijt maar naar links trekken servo armpje langer gemaakt.
Wie o wie weet nog wat ik meer kan doen de helicopter draait niet om zijn as en stijgt mooi op maar eenmaal in de lucht gaat hij alleen maar naar links.:mad:
Dit euvel kom meer voor, gewoon de zender open maken en de desbetreffende pot meter aan de stuurhandel los maken.
Daarna iets verschuiven in de richting van de trimmer, daarna weer vast zetten.

Hopper

Dit euvel kom meer voor, gewoon de zender open maken en de desbetreffende pot meter aan de stuurhandel los maken.
Daarna iets verschuiven in de richting van de trimmer, daarna weer vast zetten.

Hopper

De potmeter zit geborgd op de trim d.m.v. een lipje. Deze zul je dus moeten verwijderen of platdrukken. Anders kun je hem niet verdraaien.
Dit heb ik ook gedaan en werkte bij mij maar even.
Na het plaasten van 2 extreme motoren nooit meer last gehad.

Je hebt hem nog niet zo lang zeg je, waarom breng je hem niet terug voor een garantie reparatie?

Walkera 60#B

:Fade-color Ik heb al enige tijd een Lama 5.1 en het is een leuk ding, vliegt goed en is heel gewillig. Veel ervaring mee op gedaan. Maar ik wil meer.
Heb nu een Walkera 60#B, dat is andere koek. Na veel afstellen en proberen is de stuuwkracht van de tail niet voldoende om hem recht te houden tegen de rotatie in, laat staan om hem naar rechts te laten gaan.
Wat te doen ? HELP!

:Fade-color Ik heb al enige tijd een Lama 5.1 en het is een leuk ding, vliegt goed en is heel gewillig. Veel ervaring mee op gedaan. Maar ik wil meer.
Heb nu een Walkera 60#B, dat is andere koek. Na veel afstellen en proberen is de stuuwkracht van de tail niet voldoende om hem recht te houden tegen de rotatie in, laat staan om hem naar rechts te laten gaan.
Wat te doen ? HELP!

Dat is op afstand niet makkelijk, kan namelijk van alles zijn.
Mechanische afstelling, gyro instellingen, servo instelling zender, headspeed ....

Over deze instellingen is al veel geschreven op dit forum.
Zoeken levert meestal wel resultaat op.

Ga anders eens bij een club in de buurt langs, is nog leuk ook.

Back