Lama V4 Canopy losmaken

• Topicstarter Topicstarter k_biesmans
  • Startdatum Startdatum
K

k_biesmans

Guest
Hoi,

Ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Lama V4.
Nu, op de sim lukt het al aardig goed en ik vind het een zeer goede oefening, alhoewel,... maar ik wilde nu eens aan het echte werk beginnen.
Al snel kwam ik aan mn eerste probleem. Hoe doe ik de canopy van het toestel? Wat moet ik best losdraaien om de canopy los te maken?8O
De staafjes die door de canopy lopen, kan ik uiteraard losdoen maar dan,...

Bedankt

Koen

ps: de moeilijke dingen beginnen simpel,...

Dán komt de truck: je haalt de canopy van de staafjes.
Ik heb al een hoop bijzondere vragen langs horen komen..succes met het afstellen van de gyro en aanpassen van de electronica.
Jakko

Hey, bedankt voor je snelle antwoord.
Ik denk dat ik je voor een stuk kan volgen. Je schuift dus de staafjes uit de canopy. Maar dan,... je kan de canopy niet over de propellers schuiven. Moeten die eraf? Of waar kan ik best de propeller losmaken?

Volgens mij kan je de canopy er gewoon afhalen zonder dat er een propellor af moet.
Staat het niet in de handleiding? Zoek anders eens met google.

Heb je je lama al bekeken? Kap bestaat uit twee delen en moet dus niet over rotors.
Waarom moet de kap er eigenlijk af?

De kap van de oranje lama is jammer genoeg uit één stuk. Ik heb hem ook gehad maar de kap vervangen door een Xtreme tail en canopy.

De bladen eraf halen is geloof ik ook niet genoeg, dat moet je maar even bekijken. Ik denk dat je de bladhouders moet losschroeven en de bladen inclusief bladhouders moet verwijderen. Wel even opletten welke bladen boven en onder zitten voor je alles loshaalt.
Heel voorzichtig de linkjes van de balletjes afhalen.

Succes, Bert.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de bladhouders moet losschroeven en de bladen inclusief bladhouders moet verwijderen.

Umm is niet nodig.
Als je voorzichtig aan het onderstel trekt dan komt het zo los , dan moet je alles zo er af kunnen schuifen.

Voorbeeld :

voorbeeld.jpg

Laatst bewerkt:
Verdorie waarom hebben ze he nu opeens uit 1 stuk gemaakt?! Dát wist ik niet. Mijn helitje bestaat nog uit 2 delen. Ik heb hem xtreme gemaakt en ben er erg tevreden over. Zéker als hij nu uit 1 stuk bestaad kan ik het van harte aanraden ;)
Het ziet er naar uit dat de rotor eraf moet.
Jakko

Hij bestaat idd uit 1 stuk, anders had ik de vraag nt gesteld he ;)
In ieder geval, zij die het juist hadden, bedankt!
Ik ben er nog niet aan begonnen maar dit komt zeker en vast nog wel.

Wat betreft waarom: ik wil eens uitproberen of ik de uitslag gevoeliger kan maken wat betreft beweging voorwaarts - achterwaarts (elevator), links - rechts(aileron). De gevoeligheid op de rotor(throttle) en draaiïng om zijn as(rudder) is prima! Dit wil ik bereiken door de 'gain' te veranderen van deze sturingen.

Die bestaat WEL uit 1 stuk, de gewone Lama V4 niet, maar de 2.4 ghz en de Upgrade versie wel.. mijne is ook 1 deel.,

Maargoed: Flybar eruit klikken, bladen eraf, canopy staafjes eruit en dan het landingear eruit, ,kan je zo alles er uit halen.. wel opppassen met de lampjes als het de upgrade versie betreft, dat je niet de draden stuktrekt..

Back