Lama V4 drrait na montage extreme motoren

• Topicstarter Topicstarter joost-74
  • Startdatum Startdatum
J

joost-74

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een lama v4...erg veel plezier mee. Ik heb hem bijna helemaal omgebouwd naar extreme, alles behalve de motoren die geven mij problemen.... :(
Voordat ik ze monteerde vloog de lama perfect zelfs "met losse handen". Sinds ik de extreme SE180 motoren had gemonteerd draait de heli heel langzaam naar links, d.w.z. de staart gaat naar links als je achter de heli staat (...uiteraard ga ik ervanuit dat de neus de voorkant is).
Ik heb al van alles geprobeerd... ik zit op het einde van m`n potmeter en kan de trim op de contrller ook niet meer vestellen. heb de stekkersop ale mglijke manierenaangesloten, van boven naar onder en omgedraaidt maar het maakt niets uit.... hij blijft heel langzaam naar links draaien. als ik de origineele motoren terug monteer en verder niets verander (wel even opnieuw trimmen) vliegt ie weer perfect zoals voor de ombouw.

Kan iemand mij uitleggen wat ik kan doen om hem weer goed te krijgen.... o ja ik heb de motoren niet in laten lopen... doe ik van het weekend als nog, maar heb er weinig vertrouwen in....

Bij voorbaad dank

joost

De potmeter zou zeker effect moeten hebben. Zet je de helikopter wel uit, voordat je deze instelling verandert? Een 'herstart' is nl. een vereiste.

Is het langzame draaien tegen te gaan door te sturen met de afstandbediening? Dan zou het potmetertje de afwijking gewoon tegen moeten kunnen sturen :-)

hallo... bedankt voor de snelle reactie

-Ik haal inderdaad altijd de accu los waneer ik de pot meter verstel.... maar het lijkt wel of ik nog een klein beetje verder zou moeten kunnen draaien om hem goed te krijgen.

-Ik kan inderdaad met de stick op de controller tegen sturen.... de trimmer heb ik al wel maximaal staan. maar je kan dan niet echt relaxed vliegen.

Het lijkt wel ofdat een motor harder tegen het gearwiel drukt dan de andere... er is helaas geen manier om dit te verstellen.... ik heb geprobeerd iets meer speling te creeren door de motor een beetje 'om te duwen' maar dit werkte niet.
Je zou denken dat de ene motor hierdoor iets minder hard draait dan de andere, maar ik denk ook dat de electronica dit normaal wel opvangt (vandaar de potmeters)

Na de montage van de motoren heb ik ze 1 accu lading laten lopen op een laag toerental... ik heb ze dus niet nat in laten lopen.... zou dit de oorzaak kunnen zijn... en waarom dan??

Ik heb ook nergens speling op de onderdelen en alles is kaarsrecht en uitgebalanceerd

graag reacties...
Thanx joost

Bij tandwielen is het aantal tandjes bepalend voor de ratio, niet hoe dicht de motoren op het tandwiel staan. De motor moet uiteraard goed ingrijpen op het tandwiel (anders kun je al heel snel een nieuw tandwiel nodig zijn).

Het is gevaarlijk om motoren op een laag toerental via de controller in te laten lopen, als de motor stopt met lopen verniel je je controller. Maar dat moet de oorzaak niet zijn.

Als de Xtreme motoren hetzelfde uiterlijk hebben (open behuizing, 2nd edition), zouden de motoren even sterk moeten zijn. Dat is niet altijd het geval. Ik heb eens 2 motoren terug gekregen die ook niet gelijk waren. Die mag je wel even uitproberen, zodat je een goede set kunt matchen :-)

Ik neem aan dat je op beide rotoren iig wel óf Esky óf Xtreme bladen hebt geinstalleerd ;-)

Back