lama v4 extreme vraagje

• Topicstarter Topicstarter neluz6
  • Startdatum Startdatum
N

neluz6

Guest
hallo,

ik was net aan het vliegen met mijn lama v4, en ik kreeg een storing en toen viel hij uit de lucht. het gevolg kan je wel raden, een van mijn landing skids gebroken. nu kost een nieuw setje nog geen 4 euro, maar de helikopter viel nog geen halve meter en toch brak het af, dus wil ik eigenlijk een extreme landings gestel. nu vraag ik me af, past deze er gewoon zo op? plug 'n play? of moet ik dat carbon chasis dan aanschaffen? (zit ik niet op te wachter). en als hij er zo op kan, hoef ik dan alleen deze te kopen?:

Landing Skid Set - ESL404

of moet ik dan dit hele geheel kopen?:

Lama V4 full landing set

alvast bedankt!

met vriendelijke groeten, Niels.

Volgens mij moet je de complete nemen. Als je een heli van het ene 'type' onderdeel overzet op een andere, dan zijn er vaak kleine dingetjes die niet helemaal passen als je niet een compleet iets neemt, zoals ik met een Dauphin ooit heb gedaan naar de opbouw van een Hunter, toen had ik ook niet alleen het landingsgestel nodig maar ook een batterhouder en bepaalde bevestigingsonderdelen.

In de beschrijving staat trouwens dat je, om het te passen, wel een batterijhouder moet hebben, deze:Battery holder - EK1-0575 Als je die hebt, dan zou het dus verder niet zo'n probleem moeten worden, lijkt me. Voor zover ik weet is die batterijhouder de standaard die op de Lama V4 zit, maar dat zul je moeten nakijken.

Ik heb de baterijhouder en de skids tegelijk vervangen en kan het zeker aanraden om het ook zo te doen, maar het is niet percé nodig want het past anders ook, met enige creativiteit. Ik zou zeggen: koop de xtreme staart boom, de landing skids met baterij houder en de nieuwe canopy, dan is je hely redelijk crashproof en met een beetje geluk blijft hij dan ook heel als je van 5m hoog naar benden dwarrelt :D
Jakko

Ik heb de baterijhouder en de skids tegelijk vervangen en kan het zeker aanraden om het ook zo te doen, maar het is niet percé nodig want het past anders ook, met enige creativiteit. Ik zou zeggen: koop de xtreme staart boom, de landing skids met baterij houder en de nieuwe canopy, dan is je hely redelijk crashproof en met een beetje geluk blijft hij dan ook heel als je van 5m hoog naar benden dwarrelt :D
Jakko

ja, maar ten eersteis die batterijhouder gewoon de orginele:p en ten tweede, ik wilde eigenlijk niet zoveel geld uit gaan geven, want dat was heel de bedoeling niet:mad:.
maar ik denk op zich dat hij er wel op past, maar ik zal mijn canopy iets moeten aanpassen denkik. ik zal eens een mailtje sturen:cool:

heeft iemand dat eigenlijk wellis gedaan? een extreme landing gear en de rest standaart?

Nee dat lukt niet heb ik is geprobeert lukte niet dus heb ik teruggestuurt.

oké, bedankt. ik zag ook dat er ultraflex skids zijn, maar ik kon geen een nederlandse website vinden die ze heeft, en het buitenland lukt niet want ik heb geen paypal. ik zag ook ergens dat een blade cx landingsgestel past, het zelfde verhaal: ik kan geen nederlandse website vinden die ze verkoopt.

Gewoon de normale kopen... ze kosten niet zo bagger veel.. koop er gewoon een paar en your good to go..

oké toch bedankt, ja die kende ik al. weet jij mischien een manier om dingen uit amerika te halen zonder paypal, visa of mastercard?
Nee srry ,
Maar ik je vraag gezien;p
Ik geef er wel antwoord op en dat is:
Ja dat kan wel je kan je standaard canopy erin laten
je hoeft geen extreem canopy om de tail boom op te doen.
Maar je hebt gelijk die skids zijn snel kapot met een crash van ong 30 cm zijn alle skids gebroken ><
En waar woon je in utrecht ?
ik woon ook in utrecht in kanaleneiland .

Laatst bewerkt:
Nee srry ,
Maar ik je vraag gezien;p
Ik geef er wel antwoord op en dat is:
Ja dat kan wel je kan je standaard canopy erin laten
je hoeft geen extreem canopy om de tail boom op te doen.
Maar je hebt gelijk die skids zijn snel kapot met een crash van ong 30 cm zijn alle skids gebroken ><
En waar woon je in utrecht ?
ik woon ook in utrecht in kanaleneiland .

nieuwegein :)

Back