Lama V4 gaat bijna in rook op

Nadat ik wat problemen met de as van de helikopter had overwonnen sloot ik hem weer met de Lippo aan voor het proefdraaien. Plotseling zag ik rook en bleek de bedrading van af de stekker naar de regelaar/ontvanger in de brand te staan. Gelukkig kon ik het tijdig doven. Moet ik nu een heel nieuw blokje kopen of kan ik ook een onderdeel vervangen. Mischien heeft iemand nog zo'n ding in de aanbieding. Ik hoor het graag.

groet

De aansluiting zul je zelf kunnen vervangen.
Kijk alleen dat je een goede aansluiting pakt, vaak zijn de standaard aansluitingen van niet zo'n geweldige kwaliteiet.

Investeer in goede conecctors, gebruik goede dikke (mm2) kabels, zodat de stroom er goed doorheen kan en ze ook minder warm worden.

Succes.

Vervangen kan altijd maar het is handig eerst te kijken wat er gebeurd is en daarna wat er kapot is gegaan. Zoals ik het begrijp is alleen de stekker/bedrading tussen de accu en de ontvanger gesneuveld. Hier begin je dus met bekijken en het vervangen, kijk dan gelijk voor goede stekkers. De mini Deans en de 2mm goud stekkers zijn allebij het overwegen waard. Controleer ook de accu, dan kun je kijken of alles weer werkt.

Weet je zeker dat je de stekkertjes (tussen lipo en ontvanger) juist had aangesloten. Ik heb dat een keer gedaan. Ontvanger overleden (stonk vreselijk). Voor de zekerheid uit elkaar gehaald. Dan zie je het direct

Groeten
Martin

Ik weet het nog niet zeker maar ik zie de draadjes wel los en verbrand hangen. Ik weet niet goed hoe ik de esc (zo noem je dat geloof ik) uit elkaar moet halen om de schade goed te kunnen zien en eventueel op te lossen. Iets anders is dat ik niet goed weet waar ik een dergelijk aansluitsnoer moet kopen van voldoende dikte. Graag jullie advies.

Bedankt voor de raadgevingen tot zover.

vriendelijke groet

Vervangen kan, maar als je kortsluiting in je 4-in1 ontvanger hebt gehad is je heli zo goed als total loss. Ik ben toevallig nog op zoek naar een schade-heli voor onderdeeltjes :D
Jakko

Hoi Jakkobink,

Ik ga toch eerst proberen om het in orde te krijgen. Ik vermoed zelf dat de bedrading mij in de steek heeft gelaten. Komt meer voor las ik ergens. Mocht ik er niet uit komen zal ik aan je denken. O ja! ik ga ook nog even met de leverancier praten tenslotte zou het ook nog wel eens garantie of tenminste een coulance regeling kunnen worden.

vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
Back