Lama V4 gaat vooruit - en naar links

• Topicstarter Topicstarter JeremyT
  • Startdatum Startdatum
J

JeremyT

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb aan jullie experts de volgende vraag:
Ik heb een ESKY Lama V4 welke -in principe- helemaal goed afgesteld staat.
De heli stijgt mooi verticaal op, landt ook mooi verticaal en vliegt stabiel.

Het enige probleem is dat als ik vooruit vlieg (dus in de lucht houden en dan rechtdoor) de helikopter naar links trekt, alsof ik de richtingspook erbij naar links duw. Dat is dus niet het geval.
Als ik echt rechtdoor wil dan moet ik dus steeds naar rechts bijsturen.

Iemand enig idee hoe dat kan? De helikopter stijgt zoals gezegd recht omhoog en kan netjes stilhangen, dus het ziet ernaar uit dat de swashplate afstelling verder in orde is.

Alvast bedankt voor de tips!

Groet,

Jeremy.

Jeremy,

Je geeft aan dat de heli naar links trekt als je vooruit vliegt. Wat gebeurt er als je achteruit vliegt. Trekt de heli dan naar links of naar rechts.

Bert

Jeremy,

Je geeft aan dat de heli naar links trekt als je vooruit vliegt. Wat gebeurt er als je achteruit vliegt. Trekt de heli dan naar links of naar rechts.

Bert

Hallo Bert,

Wanneer ik recht vooruit vlieg trekt de heli naar links, wanneer ik recht achteruit vlieg dan trekt de heli naar rechts.
Ik gok op een gebogen inner shaft....... (nog niet eruit gehaald om te controleren) - Wat jij?

JVDL,

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat je bedoeld dat je de rotorbladen strakker hebt vastgezet. Ik ben zelf al een jaar bezig met dit probleem. Ik heb twee Helixx heli's (out of the box) met hetzelfde probleem. Vliegen allebei 45 graden of centre naar links, in alle richtingen. Hooveren is perfect. Ik heb alles geprobeerd en veel gediscussieerd op amerikaanse forums. Niemand weet een oplossing. Ik ken meerdere mensen met dezelfde heli die het probleem hebben. Alleen compleet vastzetten van de bovenste bladen helpt, maar nog niet voldoende. Ik gebruik twee mixers in mijn zender om het probleem op te lossen. Momenteel staat één van mijn heli's bij de fabrikant. Die is hem aan het testen. Ik hoop hem deze week terug te krijgen. Dan weet ik wat het probleem was.

Met het vervangen van de inner shaft door de X-Treme titanium extended inner shaft vliegt hij nog steeds naar links bij rechtdoor, en rechts bij achteruit.
De shaft die er eerst in zat (paarse alu Esky) zag er overigens ook gewoon recht uit.

Het was dus niet de binnenas/inner shaft.

Er zijn volgens mij nog meer dingen mis, want ik krijg stevig de indruk dat de buitenste as ook niet helemaal recht meer is (ziet er gebogen uit). Die is nu in bestelling en dat wordt dus weer knutselen.

Nou, binnen- én buitenas ondertussen vervangen en..... het probleem is weg. Stukje kromheid toch... ;)

Back