LAMA V4 - Kan niet mee vliegen

• Topicstarter Topicstarter JzTz
  • Startdatum Startdatum
J

JzTz

Guest
Hallo allemaal.
Ik heb zonet een LAMA V4 gekocht en ben blij dat ik er heel wat extra dingen voor heb gekocht.

Ik heb in 2 vluchten al 4 (ja hoe noemen ze ook al weer, die propellor achtige dingen???) naar de **** gewerkt.

Ik kan dus gewoon nog niet vliegen...
Iemand tip om t zo snel mogelijk te leren???

gaan oefenen op een vliegsimulator op je pc...

ik kan na vaak aan rommelen op de pc nog steeds niks met helicopters... niet mijn ding...

en op de pc mag ie crashen zovaak ie wil

hey

wel tis een coaxiaal heli dus mits eenige ruimte proberen in het beginiets meer "gas" te geven ;) de heli is heel onstabiel bij t verlaten van de grond maar eens je een 20-30 tal cm boven de grond hangt gaat hij veel stabieler zijn ;) maar zeker zorgen dat je genoeg ruimte hebt om te vliegen ;)

grts

gaan oefenen op een vliegsimulator op je pc...

ik kan na vaak aan rommelen op de pc nog steeds niks met helicopters... niet mijn ding...

en op de pc mag ie crashen zovaak ie wil

Dat 'simuleren' wil ondanks veel niet echt lukken :-/

hey

wel tis een coaxiaal heli dus mits eenige ruimte proberen in het beginiets meer "gas" te geven ;) de heli is heel onstabiel bij t verlaten van de grond maar eens je een 20-30 tal cm boven de grond hangt gaat hij veel stabieler zijn ;) maar zeker zorgen dat je genoeg ruimte hebt om te vliegen ;)

grts

Ik krijg hem zo'n 25 cm van de grond, maar dan ben ik zeg maar voorzichtig en draai hem n keertje en dan is het al best wel een harde landing :S

Ik krijg hem zo'n 25 cm van de grond, maar dan ben ik zeg maar voorzichtig en draai hem n keertje en dan is het al best wel een harde landing :S
dan kan je ook proberen met 2 dunne plastic staafjes vn zo'n 50 cm een landingskruis onder je heli te bevestigen met stripbandjes ;) zo zal je heli niet zo snel kantelen ;) en in het begin gwn proberen stil blijven hangen ;) dat is het moeilijkste eens je dat goed kan kan je beginnen met rondjes vliegen ;)

grts

heel onstabiel bij de grond???? .... dat valt heel erg mee is vaak meer een kwestie van goed afstellen.
Swash horizontaal, 4 in 1 goed afgesteld.. lees het topic van RonW in het begin van het het FP/Coax forum ook maar eens goed door

Laatst bewerkt door een moderator:
heel onstabiel bij de grond???? .... dat valt heel erg mee is vaak meer een kwestie van goed afstellen.
Swash horizontaal, 4 in 1 goed afgesteld.. lees het topic van RonW in het begin van het het FP/Coax forum ook maar eens goed door
dat is wel waar maar iemand die begint te vliegen met een coaxiaal heli zal wss een heli ng niet goed kunnen afstellen, ik kan het ook nog niet deftig hoor en vlieg met heel wat groters nu ;) een coaxiaal heli kan je makkelijk vliegen recht uit de doos ma dan is ie heel onstabiel bij het opstijgen ;) is een kwestie van gewoont hoor ;)

grts

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat 'simuleren' wil ondanks veel niet echt lukken :-/

je hebt al veel op de pc geoefend?

dan moet je voorzichtig de praktijk ervaring op gaan doen!

en de adviezen van de ervaren piloten hier opvolgen die hebben het ook moeten leren!

ik hou het bij vliegen met vliegtuigen das al lastig genoeg soms.. :-D

Trouwens, is daar voor die dingen te vervangen een klein schroevendraaiertje???

ja ze ;) er zijn vn die doosjes met heel fijne schroevendraaiertjes vn verschillende diktes, meestal is daar dan zo'n pincet enal bij ;) die kan je in de gamma ofzo krijgen ;)

grts

je moet de staafjes gwn door je landingsgestel steken en dan wss aan dat schijfje(kruis) lijmen en dan ntl de staafjes vast zeten aan het landingsgestel met stripbandjes ;)

grts

Volgens mij kun je beter eerst eens bij een vliegclub gaan kijken en je laten informeren en uitleg laten geven hoe een heli werkt en natuurlijk de besturing

Heb je mijn linkjes wel gelezen???

Hier staat het namelijk gewoon in:

Het aanbrengen van de trainingset

Begin je net met vliegen, dan is het slim een zgn. trainingsset onder je heli-kopter te bevestigen. Dit voorkomt het krijgen van ernstige blessures aan je helikopter. Onderstaande foto’s geeft in drie stappen aan hoe de trainingsset kan worden gemonteerd.
Breng de vier beugeltjes aan zoals in onderstaande twee foto is aangegeven en klik ze vast.
Heli-training-1.jpg

Heli-training-2.jpg

Steek vervolgens de de trainings staafjes (met die pingpong ballen) door de gaten en verbind ze in het midden met elkaar met de schijf.

ZO dus:

mem9.jpg

Mijn Lama V3 deed het ook niet, trimmen en er gebeurde niks. Toen had ik de trims op 0 gezet en ben ik 30 cm de lucht in gegaan en toen hoefde ik bijna niet te sturen, hij drijft een klein beetje weg

Back