Lama v4 of Falcon VIII

• Topicstarter Topicstarter marienusjee
  • Startdatum Startdatum
M

marienusjee

Guest
Welke helicopter is beter / fijner voor beginners? De Lama V4 of de Falcon VIII? Of misschien iets totaal anders?!
Help me:P

Over de lama kan ik niks zeggen, over de Falcon wel. Dat is een hele goede, makkelijke en sterke beginnersheli;)
Mag ik vragen waar je hem weg zou willen halen?

Als ik het goed zie, is het verschil tussen deze 2 nogal groot.

De falcon gebruikt zijn staartrotor om naar voor en achter te gaan, terwijl de Lama V4 hier een tuimelschijf voor gebruikt, zoals een "echte" heli.
Het blijft natuurlijk een coaxiaal-helikopter, maar het verschil in besturing is tamelijk groot tussen deze 2. De Falcon is sowieso een 3-kanaals, en mist dus de "rol".
Wel moet je er rekening mee houden dat geen van beide helikopters echt geschikt zijn voor buiten omdat ze bij het kleinste zuchtje wind al "wegdrijven". Dit komt sowieso doordat ze coaxiaal zijn, maar ook door hun kleine formaat. Je zou dus bijvoorbeeld kunnen kijken naar een wat grotere Esky Big-Lama, of de HM5-10 Pro.
Ook is het over het algemeen zo dat hoe groter een heli is, hoe makkelijker hij te besturen zal zijn. Daarbij is het aan te raden om wanneer je de keuze hebt, voor een 2.4Ghz zender te gaan, gezien deze over het algemeen een betere verbinding hebben.

Mijn conclusie is dat de Lama V4 een hartstikke geinig indoor-helikoptertje is, terwijl de Falcon mij toch meer doet denken aan speelgoed.

Succes met je keuze, en ik hoor het wel als je nog vragen hebt ;)

Over de lama kan ik niks zeggen, over de Falcon wel. Dat is een hele goede, makkelijke en sterke beginnersheli;)
Mag ik vragen waar je hem weg zou willen halen?

Ik ben bang dat bij deze helikopter de reactie op pitch (naar voor/achter) ontzettend traag en weinig accuraat moet zijn,
omdat daarvoor de draai-richting van de staartmotor eerst om moet keren, en daarbij mis je ook nog de rol-functie (kanaal minder).
Bij de lama werkt dit met een tuimelschijf, dus enkel met servo-bewegingen, die de hoek van de bladen aanpassen (zoals bij een echte helikopter).

Zal dit:2.4Ghz Exceed RC Eagle 50 3D Aerobatic 6-Channl Radio Remote Control RC Helicopter R/C Heli RTF dan bijv. wat zijn? Hij is groot, niet te duur. ik heb er zelf niet veel verstand van. :P

Sowieso is het slim om eerst even wat dingen op een rijtje te zetten:

1. heb je enige ervaring met rc-helikopter en/of vliegtuigen?
2. wil je een helikopter die alles kan (bijv 3D), maar veel kost, of 1 om lekker mee door de huiskamer te vliegen, makkelijk te vliegen is, en weinig kost.
3. wat is je budget?
4. heb je al een simulator?

Ik heb al eens eerder picooz helikoptertjes gehad en een liebao(ik den dat het een neppe airwolf is), maar die doet het niet meer. Ik zoek nou eigenlijk nog wel eerst een simpel goedkoop (rond de €50) helikoptertje die ook goed buiten kan. en dan kan ik als ik er meer in interesseer nog wel een duurdere erbij kopen. Maar wat bedoeld u met simulator?

Onze ervaring is de falcon VII Gold edition, zeer goed toestel en weinig tot geen klachten erover.
zeer stabiel & gemakelijk te bedienen.

m.v.g.
Andre

Back