Lama V4 ombouwen naar extreme Lama = moeilijk?

Ik heb onlangs een lama V4 gekocht en heb er sindsdien standaard mee gevlogen. Door een paar kleine crashes heb ik ondertussen wel al nieuwe bladen gemonteerd.

Nu zou ik deze willen upgraden naar een extreme lama V4:
- extreme blades
- extreme body
- extreme tail
- extreme landing gear
- extended shaft

Maar is dit nou moeilijk om te bouwen en is dit vrij eenvoudig?
maw. kan ik hierbij ook andere zaken aan de heli verpesten?
En is er achteraf veel afstelwerk nodig of is het gewoon ombouwen en weer vliegen?

De bladen, de tail en de landing gear is alleen maar een paar schroefjes losdraaien, nieuwe part instaleren en weer vastdraaien, bij de body hoef je helemaal geen schroefjes los te draaien.

Bij de extended shaft is wat meer nodig. Weet niet precies wat

De bladen, de tail en de landing gear is alleen maar een paar schroefjes losdraaien, nieuwe part instaleren en weer vastdraaien, bij de body hoef je helemaal geen schroefjes los te draaien.

Bij de extended shaft is wat meer nodig. Weet niet precies wat

Dus kan er eigenlijk vrij weining mislopen om een lama V4 om te bouwen?

Ja dat klopt. Alle onderdelen zitten maar met een paar schroefjes vast. Alles is duidelijk te zien waar het vast zit, dus het zou geen probleem moeten zijn! Als je netjes werkt dan zit hij zo weer in elkaar. Let er wel op dat je de schroefjes met een beetje locktight weer vastzet anders verlies je alle schroeven onder het vliegen. (de schroeven in de bewegende delen, de andere maken niet uit.) Je hebt verschillende type locktights, zorg dat je er een koopt die je ook weer makkelijk los kunt schroeven ;)
Jakko

Alleen bij de schroeven van metaal op metaal. Metaal op plastic trilt niet los

Laatst bewerkt door een moderator:
Sleutelen aan de Lama V4 is echt goed te doen. Bij de extended shaft het onderste tandwiel losschroeven en je trekt de as er zo uit. En metaal op metaal weer borgen met locktide, maar het meeste is toch plastic. Niet bang zijn, gewoon doen, vooral die extended shaft is echt een must.

Ik heb ondertussen mijn pakketje met extreme onderdelen binnen gekregen. Nu moet ik nog beginnen moet ombouwen.

Maar nog een vraagje wat ik misschien beter voor de aankoop van het extreme pakket had gesteld. Als ik hem ombouw met extrme body, landing gear en tail, dan is hij volgens dat ik hier lees crash bestendiger. Dat is ook één van de redenen waarom ik de kit gekocht heb.

Maar vliegt hij er ook beter of stabieler mee?

Back