E
Edkroket
Guest
Ik heb afgelopen kerst van m'n baas een Lama V4 gekregen. Ik ben er eigenlijk nu al aan verslaafd en ben lekker bezig zeg maar. de standaard setjes rotorbladen waren al snel stuk en zo ook de kop van de innershaft.
Nu vond ik vliegen met het standaard spul wel aardig maar ik ben ook iemand die het onderste uit de kan wil halen. Ik heb dus ondertussen wat nieuwe spullen aangeschaft en heb m'n Swashplate moeten maken.
Dit kan ik iedereen aanraden:
-Extreme Blades
-Extreme Alu extended innershaft
-Extreme motors
-LiPo accu 7,4V 850mAh 15C Bij aerotronic te koop, echt goeie Lipo voor weinig gedl!
-nieuwe lange servoarmpjes
Binnenkort ook een volledige ombouw set van Extreme.
Tja dat van Esky gaat tot nu toe alleen maar stuk!
Het onderstuk van de Swashplate kwam los op een gegeven moment. Dan is de heli niet meer te besturen natuurlijk. Ik heb hem uit elkaar gehaald en heb de grote binnenring zeg maar van het lager met secondenlijm aan het plastic deel van het bovendeel gelijmd. Het kon er zo in en uit! Maar nu niet meer. Zo dat was opgelost! Maar door de Extreme bladen en motors had ik zoveel meer power dat ik de besturing t.o.v. de trotlle erg mager vond. Hij moest wat sneller reageren kwa vooruit, achteruit, links en rechts. Om de slanke body van de Lama V4 te laten passen hebben ze de servo-armpje in de fabriek afgeknipt.
Dus een gaatje opschuiven is er dan niet bij. Ik heb het volgende er op gevonden;
Ik heb een rond stukje hout van ± 10 mm doorsnee en ± 4 cm lang doormidden gezaagd en en 1 kant afgevlakt. Vervolgens heb ik er plakband omheen gewikkeld en heb op de vlakke kant hele sterke dubbelzijdige tape gedaan. Vervolgens heb ik het met de dikke kant naar het armpje toe op de servo geplakt.(zie foto's) De Body is zo flexibel dat je hem er omheen kunt krijgen en alles weer dicht kan. ik heb nu het uiterste gaatje gebruikt en sjonge zeg wat een reactie!!! Dit waren geen standaard armpjes dus hier heb zelf ook nog 1 gaatje van af geknipt maar bij de orginelen denkt ik dat het er ietsje anders uit ziet. Ben blij dat ik de verlengde Innershaft er op heb zitten anders had ik al lang een blad strike gehad.
Hier wat foto's ter illustratie
Ik hoop dat een ieder er iets aan heeft!
Succes en veel vliegplezier!
Ed
Nu vond ik vliegen met het standaard spul wel aardig maar ik ben ook iemand die het onderste uit de kan wil halen. Ik heb dus ondertussen wat nieuwe spullen aangeschaft en heb m'n Swashplate moeten maken.
Dit kan ik iedereen aanraden:
-Extreme Blades
-Extreme Alu extended innershaft
-Extreme motors
-LiPo accu 7,4V 850mAh 15C Bij aerotronic te koop, echt goeie Lipo voor weinig gedl!
-nieuwe lange servoarmpjes
Binnenkort ook een volledige ombouw set van Extreme.
Tja dat van Esky gaat tot nu toe alleen maar stuk!
Het onderstuk van de Swashplate kwam los op een gegeven moment. Dan is de heli niet meer te besturen natuurlijk. Ik heb hem uit elkaar gehaald en heb de grote binnenring zeg maar van het lager met secondenlijm aan het plastic deel van het bovendeel gelijmd. Het kon er zo in en uit! Maar nu niet meer. Zo dat was opgelost! Maar door de Extreme bladen en motors had ik zoveel meer power dat ik de besturing t.o.v. de trotlle erg mager vond. Hij moest wat sneller reageren kwa vooruit, achteruit, links en rechts. Om de slanke body van de Lama V4 te laten passen hebben ze de servo-armpje in de fabriek afgeknipt.
Dus een gaatje opschuiven is er dan niet bij. Ik heb het volgende er op gevonden;
Ik heb een rond stukje hout van ± 10 mm doorsnee en ± 4 cm lang doormidden gezaagd en en 1 kant afgevlakt. Vervolgens heb ik er plakband omheen gewikkeld en heb op de vlakke kant hele sterke dubbelzijdige tape gedaan. Vervolgens heb ik het met de dikke kant naar het armpje toe op de servo geplakt.(zie foto's) De Body is zo flexibel dat je hem er omheen kunt krijgen en alles weer dicht kan. ik heb nu het uiterste gaatje gebruikt en sjonge zeg wat een reactie!!! Dit waren geen standaard armpjes dus hier heb zelf ook nog 1 gaatje van af geknipt maar bij de orginelen denkt ik dat het er ietsje anders uit ziet. Ben blij dat ik de verlengde Innershaft er op heb zitten anders had ik al lang een blad strike gehad.
Hier wat foto's ter illustratie




Ik hoop dat een ieder er iets aan heeft!
Succes en veel vliegplezier!
Ed