lama v4 stijgt niet meer op

• Topicstarter Topicstarter raymonch
  • Startdatum Startdatum
R

raymonch

Guest
Hallo,

Ik heb mijn eerste heli nu een paar dagen en hij stijgt niet meer op. Nadat ik zo'n oefenkruis had bevestigd en ermee gevlogen had en dit ging niet echt lekker, haalde ik het kruis weg en toen steeg hij niet meer. help!!!

LIPO leeg is wel de meest logische reden maar,misschien rare vraag, draait alles wel de juiste kant op.....en zijn de a en b bladen niet verwisseld.

Nee alles zit goed. Ik zie nu dat het bovenste tanwiel is beschadigd. Hij slipt. Kan dit de reden zijn?

Absoluut .......
eerst maar eens vervangen lijkt me.... en kijken wat er daarnaa gebeurt.
(prima reden trouwens om het geheel volledig na te kijken)

Want? Is er waarschijnlijk iets krom?
Het is maar 1 tandwiel wat kapot is. de andere is nog helemaal goed. Dat vind ik zo raarrrr

Ja, hallo ..... dat kapotte tandwiel zit er niet voor niets op. Daardoor zal een van de twee rotorbladen minder snel draaien en heb je dus onvoldoende lift. Vervangen, en hij zal het wel weer doen.

Paul

Thanks. Ik vraag me alleen af hoe het kan na 3 dagen al en nog helemaal niet echt zware crashes gemaakt te hebben

Ik heb een lama v3, maar als ik daar de rotrbladen naar beneden duwde raakte bijde motor pinion's het tandwiel wat het dichtste bij de rotorbladen zit, mischien kan dat de oorzaak zijn. Kijk een sof je daar ook speling hebt.

Retainer ring met een kleine schroevendraaier losdraaien en zo de speling tussen de het tandwiel en de en motor verhelpen.
Overigens, bij een slippend motortandwiel van een zal je ook moeite hebben om de staart in het midden te houden...

suc6 ik ben benieuwd....

edit: plaats eens een datail foto.... wil ons wel eens helpen bij het bepalen van de oorzaak

Onderste tandwiel vernieuwd en hij vliegt weer als een malle!!!.
Ziet er nu goed uit.
En oefenen maar!
Wat denken jullie als ervaren vliegers? kan je beter binnen of buiten (windstil) oefenen?

Back