Lama V4 vliegtijden in de kou/sneeuw

Vandaag heb ik twee lipo's gevlogen in -5 graden en een flink pak sneeuw. Dit is voor het eerst dat ik in de winter buiten heb gevlogen. Door alle meldingen op dit forum had ik weining fedusie in lange vliegtijden maar dat viel heel anders uit. Ik had zelfs iets langere vliegtijden dan normaal in de zomer (8 min ipv. 7). Ook leek ik minder knuppeluitslag nodig te hebben om te hooveren en te stijgen.

Wat kan de verklaring zijn?

Dichtere lucht als op warme zomeravonden?
Minder verlies in bekabeling en connectoren door lage temperatuur?
Beter rendament door koelere motoren?

Overigens ben ik meteen vanuit een warme ruimte (24 graden) gaan vliegen.
Helaas was de antennekabel na het vliegen zo stijf bevroren dat deze bij minimale aanraking spontaan afbrak.

Bert
 
Dat rendement door koude motoren zou nog wel kunnen, toen ik nog lama's vloog waren mn motoren ook altijd kokend heet..

Maar, dat van de sticks en knuppeluitslag, zou kunnen komen doordat t plastic harder wordt en dus minder flext.

verder zal het wel gewoon de feel zijn dat je minder hoeft te sturen.
 
Ik denk dat het aan de koelere motoren ligt. Ik merk ook dat ik minder de staart hoef bij te trimmen tijdens het vliegen met mijn Solo Pro. Binnen bijvoorbeeld 5 klikjes nodig tegen het einde van de accu, buiten bij rond het vriespunt misschien 1 a 2.
 
Back
Top