Lama V4

Beste mensen,

Ik heb de Lama V4. Besteld die ik ws morgen geleverd krijg. Ik heb een paar vragen:

Hoelang is de laadtijd van de accu?

En logischerwijs hierop volgend hoe lang kun je daar mee vliegen?

Ook heb ik begrepen dat je me de Lipo accu je qua vliegtijd moet beperken daar je hem niet helemaal mag ontladen.

Ook andere gebruikstips zijn voor deze beginner welkom

vriendelijke groet

Hoi,

De Lama V4 is een geweldig helikoptertje, ik heb het er ook mee geleerd.
Hij gaat bijna niet kapot, maar het is altijd handig om reserve-onderdelen te hebben en gewoon rustig vliegen. Eigenlijk is-ie niet gemaakt voor buiten vliegen.
De laadtijd is ongeveer drie kwartier tot een uurtje, en hiermee kun je dan ongeveer 10 minuten vliegen. Zodra je merkt dat de lipo leeg begint te raken (minder power) kun je het beste stoppen, wachten tot hij is afgekoeld en aan de lader doen. Het is het beste voor de lipo om hem eigenlijk 'leeg' te vliegen - dan weer helemaal op te laden - en weer 'leeg' vliegen.
Veel plezier met je heli!

Coen

Een LiPo leegvliegen?????
Een LiPo NOOIT helemaal leeg vliegen (tot 80% en niet verder).
Gewoon helemaal vol laden.
Dan precies 1, 2, 3, 4, of 5 minuten vliegen,
opladen en kijken war er aan miliAmps bij is gekomen.
Je kunt dan precies uitrekenen hoeveel je kunt vliegen.

PS. Wel even een lader gebruiken waarop je dit kunt zien uiteraard.

Ik dacht dat er bij een Lama een LiPo van 850mA bij zit.
Dus zou er niet meer dan 680mA bij mogen.
Op deze manier hou je de LiPo's maximaal in orde.

Ik vlieg 8 minuten met mijn lama, En met 'leeg' vliegen bedoelt Coenair dat hij niet helemaal leeg is

Nou mijn eerste vliegavontuur is geen succes. Ik beschadigde al twee vleugels en ben het bovenste hefboompje kwijt. Is ergens terecht gekomen waar ik het niet terug kan vinden. Kan dit besteld worden? Ik weet niet hoe het heet maar het is een staafje wat je met een kogeltje in het centrum van de as vastzet met een oogje. Die twee dingen zijn zoek. De bovenste vleugels hangen lam naar beneden. Hoe heet zo iets?

Toen hij nog wel vloog had ik een probleem. Het gas bleek links te zitten. Volgens de leverancier normaal. En hij vloog steeds achteruit? Mogelijk woont er iemand bij mij in de buurt die mij wat kan helpen bij de eerste vlieglessen. Ik woon nabij Hoorn Noord Holland. Maar misschien zijn de problemen ook op te lossen met jullie advies.

groet en vast bedankt

Ik woon in Hoorn en wil je gerust helpen met alles, heb onderdelen zat hier.
Als je het gas rechts wilt (ik vlieg ook zo) dan regel ik dat ook zo voor je !

Met di 2 kapotte bladen kun je ook vliegen, maar als je dan nieuwe bladen erop zet vergeet geen (blauwe) xtreme blades te bestellen!

Een LiPo leegvliegen?????
Een LiPo NOOIT helemaal leeg vliegen (tot 80% en niet verder).
Gewoon helemaal vol laden.
Dan precies 1, 2, 3, 4, of 5 minuten vliegen,
opladen en kijken war er aan miliAmps bij is gekomen.
Je kunt dan precies uitrekenen hoeveel je kunt vliegen.

PS. Wel even een lader gebruiken waarop je dit kunt zien uiteraard.

Ik dacht dat er bij een Lama een LiPo van 850mA bij zit.
Dus zou er niet meer dan 680mA bij mogen.
Op deze manier hou je de LiPo's maximaal in orde.

Je weet dat hij het heeft over een lama die vliegt met een 1S lipo van €4,- p/s?

Hier wil je een lader aan gaan hangen van €80,- om te zien hoeveel je terug stopt?

Probeer gewoon te vliegen op een timer, eventueel landen als de heli ook maar een beetje vermogen verliest.

Voor €80,- kan je beter 20 lipo's kopen

Je weet dat hij het heeft over een lama die vliegt met een 1S lipo van €4,- p/s?

Hier wil je een lader aan gaan hangen van €80,- om te zien hoeveel je terug stopt?

Probeer gewoon te vliegen op een timer, eventueel landen als de heli ook maar een beetje vermogen verliest.

Voor €80,- kan je beter 20 lipo's kopen

Je mag je wel beter informeren ja?!

Een Lama heeft een 2s lipo die 15 euro kost

Gammapooka heeft mij inderdaad heel fijn geholpen. Helaas vloog ik kort daarna tegen het plafond met gevolg dat mijn landingskit kapot was. Al nieuwe spullen besteld zoals de landingskit, Extra lipo, Extra stabilisator. Leuke hobby maar wel weinig vlieguren tot nu toe. Maar ja! Het komt uiteindelijk helemaal goed. De blades zijn perfect Michel. Nogmaals bedankt.

groet

Back