Ben het helemaal met je eens, maar je klinkt wel een beetje geirriteerd hoor, haha

Ik vind het "kletsen over" ook leuk, zeker als er wat dieper op sommige zaken wordt ingegaan, ben gek op techniek, zowel van het model als van het besturen van het model.
Daar geeft een forum ook meerwaarde boven bijvoorbeeld een review of een zoekresultaat wat vaak uitmond in een advertentie, niets mis mee, er zijn mensen die uiteindelijk ook moeten leven van onze hobby.
Ik zou bijvoorbeeld graag een beginners sectie willen zien.
Geweldig al die mensen die hier posten met de vraag hoe te beginnen, maar elke dag minimaal 1 die niet leest en zonder even rond te kijken en dan dezelfde vraag stelt, waarop iedere keer dezelfde antwoorden gegeven moeten worden, daar wordt je af en toe een beetje moe van.
Je ziet dus ook sommige mensen een beetje geirriteerd reageren en onzin antwoorden geven.
Koop maar een heli van 15000 euries ofzo...
Dat ligt niet zo zeer aan de mensen m.i., maar meer aan de structuur en opzet van dit forum.
Dat soort topics zouden m.i. gelijk in een beginners sectie gegooid moeten worden.
Mensen die beginnen, leren op een gegeven moment het een en ander en kunnen dan advies geven aan anderen en vervolgens doorstromen naar een sectie waar met meer diepgang op de aspecten van de helikopter modelbouw wordt ingegaan.
Sommige topics zijn super interessant vind ik.
In misschien minder interessante probeer je behulpzaam te zijn en je irritatie te onderdrukken.
Sommige mensen hebben daar wat meer moeite mee, en gebruiken de tools die ons aangereikt worden (zoals het middelvingertje)
Eric