Lamborghini Winter Trophy 2010-2011 - 3e manche

Tzit dus vol ofwa?
En nederlanse en/of engelse informatie zou handig zijn. En over die reglementen heb ik niks terug gevonden btw.

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal vaag voor nieuwkomers. De informatie is echt zeer onduidelijk en ver te zoeken.

Voor de EIR. Er staat dat de FBA regels opgevolgd worden. Op jullie website staat 3500g minimum gewicht en 5S lipo voor 1/8 brushless.

Het minimum gewicht voor 1/8 brushless ligt op 3400g en 6S lipo mag ook gereden worden in 2011. Hopelijk passen jullie de website aan want nu spreken jullie jezelf nogal tegen....

Ik ben zelf niet thuis in 1/8e in tegenstelling tot de andere BRCC-bestuursleden, maar ik zal het nagaan.
Het reglement voor de EIR werd echter opgesteld in de zomer van 2010. Was het reglement voor 2011 dan al bekend? Misschien ligt daar het antwoord in.
Daarnaast .. ik ken de andere mensen van BRCC als zeer gemakkelijke mensen (soms misschien zelfs een beetje té gemakkelijk ;) ) en ik ben er vrij zeker van dat men met alle begrip zal reageren als blijkt dat die 3400gr-grens en/of 6S-lipo's absoluut noodzakelijk blijken te zijn voor sommigen.
Persoonlijk denk ik echter dat 6S er "dik over" is ... als ik al zie met welk overdreven geweld de 1/8e-bolides rondrazen op het BCA-tracé dezer dagen. Overigens zijn er vele 1/8e-rijders die al een pak rustiger rondrijden dan in het begin van de LWT-challenge.
Als ik al iets begrijp van lipo's dan denk ik te weten dat je met 6S nóg meer koppel zal hebben dan met 5S ... en IMHO zal dat teveel zijn.

...Zijn er trouwens nog plaatsen open voor 1/8? Ik vind nergens een lijst van ingeschreven mensen.
De inschrijvingen zijn nog open. Er zijn nog steeds mensen die wél voor-inschreven maar nog niet betaalden. Dat wordt binnenkort afgesloten (deze week, dacht ik) en een (definitievere) lijst zal vrij binnenkort bekend gemaakt worden.
(Gewoon even zoeken binnen ditzelfde forum :)
euro-indoor-race-2011-a-2
Binnen dit topic vind je overigens een eerste deelnemerslijst (op basis van de voor-inschrijvingen))

Laatst bewerkt door een moderator:
Tzit dus vol ofwa?
En nederlanse en/of engelse informatie zou handig zijn. En over die reglementen heb ik niks terug gevonden btw.

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal vaag voor nieuwkomers. De informatie is echt zeer onduidelijk en ver te zoeken.

Dat onze communicatie niet altijd voldoende adequaat is, moet ik jammer genoeg toegeven. Excuus is wel dat ons bestuur heeeeeel veel energie steekt in de logistieke uitbouw van het BCA-gebeuren: piste, pittafels, bar, organisatie, ...
en de communicatie er vaak effe tussendoor bijkomt ... én dan nog vaak enkel in het Frans, waarna ik achterop hol met de vertalingen. sorry.

BUT ..
vanaf dag 1 dat onze BCA-website (volledig) online stond, stonden er ook al de regels en planningen omtrent EIR 2011 uitgewerkt, zowel in het Frans, als in het Nederlands en zelfs ook in het Engels. Ik kan het een beetje weten want ik heb de vertalingen zelf gemaakt en doorgestuurd (iemand anders houdt zich met de website bezig).
Dag 1 .. dat zal dus omtrent herfst 2010 zijn ... dus het is mij een raadsel hoe je kan beweren dat je die info (planning, reglement) niet vindt op de website van de Black Country Arena ..?
Gewoon doorsurfen naar Black Country Arena, klikken op de gewenste taal, en vervolgens op EIR 2011
Of zeer wellicht verstond ik het verkeerd?

De reglementen zijn veranderd voor 2011 voor 1/8e brushless. Maar op de website staat dat de FBA reglementen voor de EIR 2011 dezelfde zijn als voor de FBA in 2011.

En 6s is perfect te doen voor outdoor eigenlijk. Dan ga je gewoon met een motor rijden die lagere toeren draait. Daardoor krijg je een efficiëntere en rustigere setup/auto. Ik rij zelf met 4S, maar 6s is eigenlijk wel beter. En voor indoor heb je sowieso teveel power als je met een outdoor setup rijdt. Dus zelfs al rij je 4s indoor met een 6s motor heb je nog meer dan genoeg power. Maar als ze zeggen dat ze de FBA reglementen opvolgen, dan zou het wel moeten overeen komen met wat op de website.

Anyway, mijn auto rijdt op 4s en zonder een lichtere lipo te kopen kom ik ook niet onder de 3500g. Maar aangezien de heats max 7min kan je eigenlijk met lichtere lipo rijden waardoor jouw auto makkelijk onder de 3500g komt. En dat rijdt wel prettiger op zo'n kleine baan.

Ik heb me inschreven voor de EIR dus indien er nog iemand zou afvallen, dan hoop ik nog een plaatsje te hebben. Ik heb de week van de EIR vakantie, dus ik kan zeker komen.

Op de website van BCA is alles ook netjes vertaald. Maar ik het gevoel dat dit forum redelijk achter loopt dan het electropower forum. Ik volg dat forum nooit aangezien ik vooral nederlandse en engelse fora lees. Ik ben trouwens niet erg goed in Frans dus dat schrikt sowieso al een beetje af. Maar ik heb ondervonden dat je eigenlijk dat forum moet blijven volgen want hier op mbf wordt precies niet veel gepost.
Of het zou leuk zijn dat er op de website van BCA een lijst komt met de ingeschrevenen en het aantal vrije plaatsen per klasse.

En die andere thread op mbf over de EIR heb ik inderdaad niet gezien. Ik dacht dat het algemene draad was geworden ivm BCA.

De reglementen zijn veranderd voor 2011 voor 1/8e brushless. Maar op de website staat dat de FBA reglementen voor de EIR 2011 dezelfde zijn als voor de FBA in 2011....

verdikkeme, ik probeer echt de bewuste passage terug te vinden op de BCA-site waar vermeld wordt dat het reglement van de FBA voor 2011 gevolgd wordt, maar dat lukt me niet.
Ik vind wel deze:
Règlement EIR 2011.
Le règlement général est celui de la Fédération Belge d'Auto-modélisme (F.B.A.), les points ci-dessous précises les choses les plus importantes ainsi que les points différents au règlement FBA
De organisatie en het reglement zal in grote lijnen identiek zijn aan de 2010-editie.
Het reglement volgt de FBA-regels
De volgende aangehaalde punten geven de belangrijkste zaken weer, alsook de verschillen met het FBA-reglement:
EIR Regulation 2010.

The general regulation is the BAF.
Points below the specific things the most important and points to different rules BAF
maar ik besef dat het om een interpretatie van deze passages kan gaan en dat is natuurlijk nooit goed.
Ik bracht sowieso JP op de hoogte en zal snel iets laten horen.

ivm de communicatie: as I said earlier ... we werken eraan en doen ons best. Probeer alsjeblief ook alle goede kanten van de BCA en BCA-competities in het vizier te houden.
Zo steek ik dezer dagen heel veel tijd en energie in het opvolgen van kritiek, het proberen van te helpen, tijd die beter in andere zaken kan gebruikt worden, vind ik.

Vondt geen LWT4 dus heb ik ze hier maar gepost.

Pics:

Picasa Web Albums - 10657819568514322... - LWT4 BRCC

Rollende beeldjes:

Truck & SC:
-pzEwuEx_xg[/media] - LWT4 @ BRCC Truck & SC A-finale 1.wmv

2wd A1:
Iyah0DyODTQ[/media] - LWT4 @ BRCC 2wd a finale 1

2wd C1:
AY9ypF44KLY[/media] - LWT4 @BRCC 2wd C finale1

Helaas niet genoeg memory voor meer filmpjes
thumbdown.gif
!